Isländska namn!

T

Tinkerling

Har en fråga som jag tror jag kan få hjälp med här! Finns bokstaven C på Island? Håller på med Islandshästar och ska hämta en ny valp i sommar. Jag hade en önskan om att tiken skulle ha ett isländskt namn. Nu kollade jag i boken Isländska hästnamn och där saknades bokstaven C i det alfabetiska registret.

Tack på förhand

Sv: Isländska namn!

Eftersom jag köper den från en kennel står bokstaven C på tur. Men kanske kan man ta ett namn på K och skriva det med C i stamtavlan. Nu handlar det ju om en hund, så då är det ju inte så noga med korekt stavning. Tusen tack för svaret! Nu behöver jag inte lusläsa isländska böcker för att hitta bokstaven c

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 842
Senast: ameo
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 371
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 477
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 606
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar