Islandshingst med högst BLUP

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
Mökkur har omöjligen den högsta blupen ens i Sverige (han har 124).
Har inte hittat Orris, men visst måste hen vara hög!

/Malin

Orri Blup 131 är omsprungen av Gári fra Audsholtshjáleigu född -98 har 133. Han är en tjusig Orri-son. Har lagt in en bild på honom på en äldre tråd. (Den som vill kan ju leta och kika där. Har inte tid nu)

Orri är högst i världen med 138 i Blup:
Blup:107-117-125-107-108-99-143/145-136-106-146-145-124-151
Huvud/HMB/rygg/prop/benst/benkv/hov//tölt/trav/pass/galopp/
vilja/lynne/hållning.
Mökkur är den hingst som har högst blup i sverige med mera än 15 el 50? bedömda avkommor. Annars tror jag Flipi från Österåker med 130 i blup har högst när det gäller hingstar i sverige. Skall man även räkna valackar har Flipis bror Vakur högst blup (131) med i sverige för de "manliga könet"

Wow! Nya siffror för Orri alltså... De är sena med att uppdatera i WF.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige är en av åtta nationer från hela världen som kvalat till finalen i hoppningens högsta internationella liga, Longines League of...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu drar det ihop sig! Sverige är en av åtta nationer från hela världen som kvalat till finalen i hoppningens högsta internationella...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka