Islandshästryttare avstängd från landslaget

Sv: Islandshästryttare avstängd från landslaget

"Efter att ha nåtts av flera rykten om kontroversiella träningsmetoder beslutade sig kommittén för att undersöka sanningshalten närmare.
I ett brev på SIF:s hemsida skriver kommittén att anledningen är vittnesmål om olämpliga träningsmetoder och incidenter som inte kan anses vara varken sportsliga eller hästvänliga."

Är jag den enda som vill vet vad som anses vara osportsliga och icke hästvänliga metoder/incidenter som fått henne avstängd?? Varför går man inte in närmare på vad som skett?

"Efter att ha nåtts av flera rykten om kontroversiella träningsmetoder beslutade sig kommittén för att undersöka sanningshalten närmare.
I ett brev på SIF:s hemsida skriver kommittén att anledningen är vittnesmål om olämpliga träningsmetoder och incidenter som inte kan anses vara varken sportsliga eller hästvänliga."

Är jag den enda som vill vet vad som anses vara osportsliga och icke hästvänliga metoder/incidenter som fått henne avstängd?? Varför går man inte in närmare på vad som skett?

undrar jag med.

Kan inte nån som vet vad som hänt skicka iväg ett PM?

jag har skapat en tråd på islandshäst sidan, tror man får hålla sig tills domen kommer med vad som har hänt. verkar vara ett känsligt ämne (såklart) så vissa kan nog känna att de skvallrar eller säger saker som kanske bara är rykten om de berättar för oss som inte vet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd (DIN) har utfärdat beslut i två separata ärenden som rör otillåten medicinering av hästar...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet, FEI, har stängt av en svensk ryttare i två år mot bakgrund av sexuella trakasserier och...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
17 443
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet vill stänga av en svensk ryttare i två år. Detta med bakgrund av sexuella trakasserier och...
Svar
3
· Visningar
2 112
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet har tagit ut fem ryttare som ska ingå i landslaget för unga ryttare i distansritt 2018. En av dem är 20-åriga...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama