Islandshästmännsikor i Gävleborg

Listi

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på om det finns aktiva islandshästmänniskor från Gävleborg-trakten här inne på Bukefalos forum?! I vilken stad finns ni? Var har ni era hästar uppstallade? Tävlar ni? Är ni med i en lokal islandshästförening? Rider ni lektioner på någon av våra verksamheter i länet? :)

Jag är lite nyfiken på om det finns aktiva islandshästmänniskor från Gävleborg-trakten här inne på Bukefalos forum?! I vilken stad finns ni? Var har ni era hästar uppstallade? Tävlar ni? Är ni med i en lokal islandshästförening? Rider ni lektioner på någon av våra verksamheter i länet? :)

Japp! Finns i gävle, har hästen uppstallad på en islandshästverksamhet med tränare tillgänglig. Där finns även lektionsverksamhet och turridning.

Jag har som mål att bli mer "aktiv" tävlingsryttare och vi tränar hårt för att bli bra! Dock har det tävlats lite sparsamt under året som jag haft häst. Två små inofficiella tävlingar (med riktig domare dock), en lokal i höstas och så kommer vi starta vår andra tävling på lördag. :)

Var finns du själv?

Förlorade kampen mot Geysirs spatt så jag var tvungen att låta honom tölta vidare nionde oktober förra året. Fick en ny häst som var kanske en liten aning yngre än jag tänkt, men han är världens coolaste och kommer bli ruskigt bra. Vill tävla igen, vi får se hur långt bort det är. Rider för Peter H, världens bästa tränare.

Vad roligt! Jag skulle också vilja ha min häst på en islandshästverksamhet. Just nu har jag honom uppstallad i Storvik (bor själv i Sandviken) på en liten anläggning som är ett nystartat företag (Bro Ridsport). Där erbjuds helinackordering med full service, både lösdrift och boxplats. I dagsläget står det 6 islandshästar där och 5 "övriga" raser. Vi har dock inte tillgång till någon islandstränare så jag måste åka iväg om jag vill träna med Listi. :( Sen är det lite ensamt emellanåt eftersom jag ofta rider själv, alla håller sig lite på sin kant. Men jag brukar få sällskap av en annan tjej med islänning ibland. :)

Var har du din häst nu Geysir?

På vilken verksamhet har du din häst Reykur?

På vilken verksamhet har du din häst Reykur?

Islandica! :) Jag tränar var tredje vecka i högbo för Johan H. Eventuellt finns en öppning på en lektionsplats för honom kontunuerligt, om du är intresserad kan jag förmedla kontakt? :)

I bro har ni ridhus va? Det är väl det jag saknar.. Haha. Men åker iväg och tränar i ridhus regelbundet i alla fall.

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 252
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 219
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 823
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka