Islandshästinriktning

S

Skrauti

Vilka gymnasium finns det som har islandshäst inriktning?
Jag känner till Dille och Wången, men vilka finns det mer?

Sv: Islandshästinriktning

August Kobbs i göteborg har inriktning Islandshäst :)
Det är det jag valde nu.

Ok, men jag bor i stockholm...
Visserligen går jag bara i åttan, men jag vill gärna veta vad det finns när man ska välja i nian.

Någon som vet om Berga Naturbruksgymnasium har islandshästinriktning?

Berga har som sagt inte någon islandshästinrikting.
Däremot går det att välja till en islandshästkurs i trean. Då tillbringar du 4 veckor på Fors gård och rider, gör andra praktiska moment och har teori.

Finns det inte något ställe utanför Stockholm som heter djurgymnasiet där de har islandshäst inriktning eller är jag helt ute och simmar nu? :confused:

De hade islandshästinriktning förut, men inte längre.

tror de ska bli ett gymnasium i Falkenberg,varberg med islandshästinriktning

Aila skrev:
Däremot går det att välja till en islandshästkurs i trean. Då tillbringar du 4 veckor på Fors gård och rider, gör andra praktiska moment och har teori.

Okey, då var det den kursen som en kompis pratade om...

Det gymnasiet gick jag på.
Det är fortfarande islandshästinriktade ämnen kvar, bara att dom bytt namn till häst istället för islandshäst.
Så det är fortfarande islandshäst kvar på schemat på djurgymnasiet!

_saga_ skrev:
Det gymnasiet gick jag på.
Det är fortfarande islandshästinriktade ämnen kvar, bara att dom bytt namn till häst istället för islandshäst.
Så det är fortfarande islandshäst kvar på schemat på djurgymnasiet!

Okej... enligt mina kompisar som går där har de helt tagit bort islandshästinriktningen och de rider numera stora hästar.

De har ju kvar sina islandshästlärare? Lisa och Malin?
De kommer isådanafall få rida islandshäst i tvåan eller trean, dom har inte tagit bort kursen islandshäst på 100 poäng.
När jag gick där så red vi uteslutande islandshäst framtill 3an då vi red en termin på vanlig häst.

Skrauti skrev:
Ok, men jag bor i stockholm...
Visserligen går jag bara i åttan, men jag vill gärna veta vad det finns när man ska välja i nian.

Någon som vet om Berga Naturbruksgymnasium har islandshästinriktning?

Japp! Berga har islandshästinriktning. Man rider då på Fors gård.

Aila skrev:

Det där lät ju intressant, men nu är det för sent för mig eftersom jag går i 3:an och tar studenten i början av juni.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 20 av skolhästarna på Wången är med i studien som syftar till att kartlägga hur islandshästen påverkas av ryttarens vikt och vilken...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! I höst börjar gymnasievalet för min del och tänkte att det kan vara bra att navigera runt lite i tid. Drömmen hade varit att gå...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka