Islandshäst som distanshäst?

Litenvit

Trådstartare
Hej! Jag har sett en del islandshästar ute på distanstävlingar och jag skulle vilja veta lite mer om hur det fungerar med islandshästar som distanshästar. Är det någon på detta forum som ridit någon distans på sin Islänning?

Sv: Islandshäst som distanshäst?

Funkar nog skapligt, liksom alla hästraser,det beror på hur bra kondition individen har, men ska man satsa riktigt mkt på distans rekommenderar jag en arab.

Sv: Islandshäst som distanshäst?

Funkar nog skapligt, liksom alla hästraser,det beror på hur bra kondition individen har, men ska man satsa riktigt mkt på distans rekommenderar jag en arab.

Mja bäst går visst korsning arab/varmblodstravare enligt de distansryttare jag pratat med. Men jag har inte hängt med i resultatlistorna så jag kan ha fel. Korsnong arab/islandshäst kanske vore något! ;) Jag vet att det är oförlåtligt lagbrott att korsa islandshäst med något annat men jag kunde bara inte låta bli! :D

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 710
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka