Jag har en shettis på tre år med superbra hovar, hårda och bra form på. Han verkar inte öm eller så, men nu är det bara is i hagen så när jag släpper ut honom vågar han inte gå. Jag försöker sanda men det är så otroligt tungt och hagen ligger långt bort och är väldigt stor. Så jag vill ogärna sko honom bara för att det är lite is, därför vill jag hellre ha ett par boots som jag kan brodda.
Vilka boots sitter bra, går att brodda och relativt lätta att ta av och på?
Jag gillar easy boot glove, den ser lätt och smidig ut, kanske något svår att få på?
Cavallo bootsen ser så klumpiga ut, hur gillar hästarna dem?
Vad finns det för fler som kan fungera? Han är ju ung och har så nätta ben att det känns dumt med för klumpiga boots, men samtidigt måste min lite lata far kunna få på dem de dagar han släpper ut...
Pris är oväsentligt, bara de är bekväma för hästen.
Tanken är väl att jag sedan ska kunna ha dem när jag kör honom tills han har kommit upp i en ålder att tränas mycket och då blir det troligtvis vanliga skor.
Hur gör ni andra med hästarna som går barfota när det är blankis?
Vilka boots sitter bra, går att brodda och relativt lätta att ta av och på?
Jag gillar easy boot glove, den ser lätt och smidig ut, kanske något svår att få på?
Cavallo bootsen ser så klumpiga ut, hur gillar hästarna dem?
Vad finns det för fler som kan fungera? Han är ju ung och har så nätta ben att det känns dumt med för klumpiga boots, men samtidigt måste min lite lata far kunna få på dem de dagar han släpper ut...
Pris är oväsentligt, bara de är bekväma för hästen.
Tanken är väl att jag sedan ska kunna ha dem när jag kör honom tills han har kommit upp i en ålder att tränas mycket och då blir det troligtvis vanliga skor.
Hur gör ni andra med hästarna som går barfota när det är blankis?