Isabelle Lucia Segedi har tittat ut!

paradiset

Trådstartare
Bråttom hade hon! Kom 4½ v för tidigt. Förlossningen tog mindre än en timme, gjorde inte ont och mamma och barn mådde toppen. Hon vägde 2925 g och 47 cm lång. Dock fick hon en GBS infektion som vi inte visste om att jag hade så vi fick ligga på Neo i 10 dagar tills antibiotikakuren var över. Hon ammade hela tiden men fick lite extra utpumpat i början. Solade 2 dagar oxå mot gulsot. Och mammas foglossning försvann nästan genast =)

21 okt kom hon :love:

11dagar.jpg

4dagar.jpg

Sv: Isabelle Lucia Segedi har tittat ut!

Gud vilken liten gobit :love:

(Och var inte för lycklig över foglossningarna, mina kom tillbaka efter 3 månader och var 3 miljoner ggr värre :( )

Åh sicken godbit, vilken liten plutta :love: Tänk att Elina var så liten - eller, ja, hon vägde ytterligare ett halvkilo mindre :eek: Nu är hon ju redan en 'stor bebis' :D
Grattis till mamma och pappa, och grattis på födelsedagen till Isabelle!! (Fint namn :) )

En sån lite sötnöt man kan vara då :love::love:, vilken drömförlossning du fick med!

GRATTIS till underverket!!

Gud vilken liten gobit :love:

(Och var inte för lycklig över foglossningarna, mina kom tillbaka efter 3 månader och var 3 miljoner ggr värre :( )

Det får vi väl inte hoppas på. De försvann ju efter andra barnet, även om det dröjde ca 3 veckor den gången. Men då var jag oxå sämre under graviditeten än denna gången. Jag har mycket större rörlighet och muskelstyrka denna gången pga tidig akupunktur, simning och dagliga tvångspromenader till dagis oavsett hur jag mådde.
Gick idag en tuff backig skogsrunda med hela familjen på 2,7 km sammanlagt 3,7 km till och från hemmet. Utan en enda smärta med henne i manducan =)

Tack alla!

Men oj så fin hon är, underbart söt!!! Ser så nöjd och harmonisk ut på andra bilden. Stort grattis!

Vilken liten underbaring:love: Och vilka vackra namn ni valt.

STORT GRATTIS!

Grattis! Låter idealiskt utom GBS, men vad är det?

Grupp B streptokocker samma bakterie som ger halsfluss tex. Många kvinnor har den dolt likaså män men vi blir inte sjuka av den. Finns i kroppen eller på livmodertappen. Har man den där så smittas barnet på vägen ut. Man har oftast inga tecken på GBS. Men höga halter kan synas i urinen och ge UVI symptom. Annars måste det odlas i 4-5 dagar för att den ska märkas. Därför började läkarna med antibiotika till min dotter med brett spektra med förhoppning om 7 dagars kur. Men efter 5 dagar visade odlingen att det var GBS och det fick bli 10 dagar. Det ska även följas upp med blodprov på tis igen så den inte kommit tillbaka. Infektionen upptäcktes pga att hon var gnällig natten efter att hon fötts samt att hon ju hade haft hög puls under CTG kurvan och jag hade feber. Jag visste inte jag bar på GBS men ibland har man det utan att barnet smittas. Ibland kan t om barnet dö i magen av det om man gått med det länge eller med lång vatten avgång. Om man vet om att man har det får man antibiotika intravenöst under förlossningen. Men det hade inte hjälpt min dotter ändå med tanke på min snabba förlossing.

Det dumma är att det är kostsamt för MVC göra dessa kontroller om ej misstanke finns. Medans det utomlands testas på rutin för GBS. Mycket orättvist då det är en aggressiv bakterie!

GRATTIS! :bump:
Vilken underbar liten tös!

Grattis till din supersöta tjej!

Blir sååå bebissjuk... :)

Naaw :love: vilket litet fjun :laugh:

Grattis :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 586
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V