Irriterande männsikor...

pernilla_s

Trådstartare
Var ute och promenerade med vovven. Vi har precis flyttat hit från en liten by till en stor så det är lite omställning. Min hund är ganska känslig och kan bli lite osäker inför nytt. Detta beror på hur han är uppväxt, (omplaceringshund). Iallafall så var vi ute och gick och på ett ställe blev han nervös så han hade svansen mellan benen.

Jag brydde mig inte om detta då jag måste visa att det inte är någon fara. Då cyklar någon förbi och poängterar detta och låter väldigt dömande och sur. Det verkade som om han trodde att jag hade slagit min hund eller något sådant. Jag blir irriterad då man kanske inte bara ska anta saker. Han hade kunnat fråga mig varför så hade jag svarat...

Sv: Irriterande männsikor...

Störande sånt där.

Precis som du säger hade du bara förstärkt hundens osäkerhet om du
klemat med hunden i det läget.

Stod och funderade över precis det när sambon dammsög idag.
Hunden gillar inte alls dammsugaren och springer undan och
sas "fjäskar" (i brist på bättre ord) för den som inte dammsuger.
I dag var det då jag som hon ville ha stöd och tröst från.

Dock var jag fullt upptagen med övrig städning brydde mig inte så mycket om hennes försök till uppmärksamhet. Ville inte förstärka hennes osäkerhet ännu mer genom att klappa och gosa

Hade jag klemat med honom hade jag fått stora problem. Men istället verkade som om han trodde att jag hade gjort hunden illa. Aja att folk inte kan fråga istället för att anta, det är ju inte mitt problem egentligen mest störande. Man vill ju inte att folk ska tro att man gör sin hund illa.

Det där med dammsugaren känner jag igen... Den är livsfarlig.... :cool:

Precis, då hade du bara bekräftat att det faktiskt var farligt.

Oja den är ett hundätande monster

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej! Jag är ny här på forumet, och jag behöver lite tips & råd angående miljöträning med min schäfertik på 6 år :) Hon är en...
Svar
7
· Visningar
1 244
Senast: Lillapyret
·
Hundhälsa Vänder mig till er för lite tips och råd :) Har en hund på fem år som är av den lite nervösa typen. Under "spökåldern" hade han en del...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 742
Senast: Viveka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025