Iridning/skolning

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pennie

Jag rider nu in en varmblodig travare (ej körd). Jag vill gärna att ni kommer med tips och synpunkter.

Hon är väldigt framåt och tar inte förhållande tygeltag i alla lägen utan försvarar sig med att bli mjuk och rullar in nosen (då hon verkligen vill iväg). Hur har hon lärt sig det så fort? ska jag använda gummibett? ett mkt mildt bett och jobba med halvhalter? vill inte ta bort den fina bjudningen hos henne så försöker att inte använda handen för mycket...men hon måste ju lyda på mina hjälper!

andra knep som får henne att söka sig fram till handen.

Tacksam för alla tips och reflektioner.

Sv: Iridning/skolning

Det finns en egen tråd om träning av ridtravare, i forumet grundutbildning, som ligger under hästhantering.

Mvh

IngelaH
moderator.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 892
Senast: Lager
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 716
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar