sthu

Trådstartare
Funderar på en IPL mojäng för hemmabruk.
Fungerar det på ljusa hår? Jag är ju rödhårig och blek som ett spöke. Eller röd som en kokt kräfta nu på sommaren om jag får sol på mig.

Är det värt pengarna och jobbet? Som jag förstår det måste man köra varje vecka ett rätt bra tag?

Mvh hon som inte ens rakat benen på ett par år på grund av lathet
 
Jag har precis köpt en. Jag har hår som cousin it så hoppas hoppas att den ska funka. Kört 4 veckor och kan inte påstå att jag märkt skillnad än. Köpte en Comforth Pro ipl.
 
Jag har precis köpt en. Jag har hår som cousin it så hoppas hoppas att den ska funka. Kört 4 veckor och kan inte påstå att jag märkt skillnad än. Köpte en Comforth Pro ipl.
IMG_8555.png


Ska funka på ljusa hår om än mindre bra som jag tolkar det.
 
IPL (och laser) fungerar så att värmen från dem koncentreras till det mörka i hårstrået och då hettar upp hårsäcken som dör.
Ljusa hårstrån = mindre värme koncentreras.
 
Jag är blond och ganska blek överlag och har provat både laser och IPL på bikinilinjen.
Det tar absolut inte bort allt, men jag upplever att jag har mindre problem med invänta hårstrån och röda utslag från rakande nu iallafall. Så IPLn har gjort rakningen lättare, men fortfarande nödvändig
 
Jag är blond och ganska blek överlag och har provat både laser och IPL på bikinilinjen.
Det tar absolut inte bort allt, men jag upplever att jag har mindre problem med invänta hårstrån och röda utslag från rakande nu iallafall. Så IPLn har gjort rakningen lättare, men fortfarande nödvändig
Då känns det inte som något för mig, alls. Jag vill bara slippa raka (vilket jag visserligen nästan aldrig gör :angel: )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vill veta mer! Är väldigt mycket pengar, men det hade samtidigt varit väldigt skönt att slippa raka sig var och varannan dag... Jag är...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 983
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp