Humelibumlan

Trådstartare
Jag har beställt en Iphone 4 och helt plötsligt har en ny värld öppnat sig, det är appar och bumpar och grejjer och ju mer man googlar, ju mer förvirrad blir man..

Så ni som har Iphone kan väl berätta om skal, skydd, appar, vad du använder och bra och dåligt ;)
 
Sv: Iphone

Jag har en 3GS med OS4 operativsystemet (samma som Iphone 4)
Har alla möjliga olika appar, några nödvändiga andra mest på skoj.

Klart.se var super i somras ute på sjön bättre än kustvädret
Sen LCHF-nytt, skojiga spel, kompass, facebook, aftonbladet, blocket, hitta.se

Glassofwater är en liten skojig app där man kan se hur bra man kör, det gäller att spilla så lite vatten som möjligt under färden

Sleep Cycle (kostar) där lägger man telefonen under kudden/bäddmadrassen och så registreras sovmönstret sen ställer man in väckning när man sover som lättast.
 
Sv: Iphone

Sleep Cycle (kostar) där lägger man telefonen under kudden/bäddmadrassen och så registreras sovmönstret sen ställer man in väckning när man sover som lättast.

Kan inflika att den appen bara fungerar när man sover ensam (eller kanske om man har en ordentligt bred säng och kan sova på varsin kant). Min sambo hade den ett tag men det funkade bara när han sov ensam.
 
Sv: Iphone

Du kommer nog snabbt komma till samma slutsats som de flesta andra som gått från vanlig mobil till IPhone, hur i hela friden klarade man sig innan?

De apparna jag använder mest är
Facebook
Mail
Bankens app, för över pengar mellan egna konton
Spotify, lyssna på musik du vill utan reklam
Div radio stationers appar, tex Vinyl :love:
Trafikinfo (stämmer bra!)
hitta.se är lysande när man är på nåt nytt ställe
Recept appar (finns mängder av olika med massa smarrigt!)
 
Sv: Iphone

Min sambo har med en Iphone 4.
Tycker den är rätt härlig. Han har väl mest Tv.nu, blocket.se, skype, massa spel o sånt..(kommer inte ihåg allt)
Grymt bra mobil må jag säga iaf :) Hade jag haft råd hade jag köpt en jag med :D (fast man kan ju alltid vänta tills Iphone 5 kommer ist;))


Sen måste jag bara få påpeka att jag är så trött på det här med facebook.
Det är ju tametusan facebook överallt nu förtiden!
Till vilken nytta då, om jag får fråga? Tycker det mest bara är strunt!
 
Sv: Iphone

Ja exakt, den är ju helt fantastisk.. :love:

Jag har de vanliga apparna som tv, tuben, facebook etc.

Sen har jag lite olika för vikten och några utmaningsprogram för att se om det verkligen är möjligt att jag som kan göra 2 armhävningar i rad ska kunna göra 100 st :rofl:
Funkar bra för peppandet och det blir som en tävling...

Lite olika spel, men har svårt att hitta några jag verkligen fastnat för..

Men man fastnar ju verkligen i detta med appar...

Igår var jag på en affär och skulle lite snabbt köpa en liten väska till den som extra skydd i stallet... den enda som fanns i rätt storlek var en vit HELLO KITTY... verkligen jag? :rofl:
 
Sv: Iphone

Låter ju hyfsat fuffens... Hur funkar det? Registrerar den vibrationer eller något?

Det är inget konstigt med det. Appen använder accelerometern som finns i telefonen för att registrera hur man rör sig.

Man får först kalibrera appen så att den kan registrera lite om hur man rör sig. Sen är det ju vetenskapligt känt att man rör sig på olika sätt i olika sömnfaser och med hjälp av detta kan appen väcka en när man är i en av de mindre djupa sömnfaserna.

Superexakt är det ju inte, men jag tycker den fungerar väldigt bra.
 
Sv: Iphone

Lite olika spel, men har svårt att hitta några jag verkligen fastnat för..

Angry birds och iBubble shooter...:laugh:

Som skal tycker jag att du ska titta på silikon, den här typen:

Ultra_Clear_4_Gron_1470.jpg


Det finns mängder av både snyggare och roligare hårda skal, men de dämpar inte stötar, snarare förstärker dem. Jag har valt mjuk silikon för att skydda för stötar om jag tappar den, de är inte särskilt slagtåliga.

Med många skal följer också med ett tunt displayskydd som inte är fel att ha. De finns också att köpa separat i trepack.
 
Sv: Iphone

Gammal/äldre tråd men istället för att starta en ny så fortsätter jag här.

Jag är i jakt på ett skal till min iphone och undrar vad som är bäst, och om det finns fina silikonskal. Vad är skillnaden mellan hårdplast och mjukplast?
 
Sv: Iphone

Skärmskydd och skal i silikon använder jag till min iPhone, är livrädd att jag ska krossa glaset och med dessa känns den mest skyddad. Har även en massa andra skal också, finns ju så himla mycket fina!

Appar jag använder mest är whatsapp (kostar 7 kronor och används i stället för att skicka sms), Facebook, aftonbladet, bankappen.
Spelar lite olika spel, lyssnar på radio, kollar vad som går på tv, kollar då och då på tv3-play eller andra kanaler. Man kan helt enkelt göra allt och lite till, förstår inte hur man klarade sig med en vanlig telefon innan ;)
 
Sv: Iphone

Jag har ett Xqisit leather flipcase samt skärmskydd.
Tycker det är jättebra. Telefonen är skyddad överallt, det är snyggt och enkelt att fälla bort när man ska använda telefonen.

xq4033_1.jpg
 
Sv: Iphone

Tänk så olika man är. Den lösningen funkar inte alls för mig, jag vill kunna se skärmen utan att pilla upp fodralet. Däremot har jag en liknande (plånbok) när jag går ut, då tycker jag det är bästa lösningen. Korten i caset och slipper ytterligare väska.
 
Sv: Iphone

Tänk så olika man är. Den lösningen funkar inte alls för mig, jag vill kunna se skärmen utan att pilla upp fodralet. Däremot har jag en liknande (plånbok) när jag går ut, då tycker jag det är bästa lösningen. Korten i caset och slipper ytterligare väska.

Samma har jag, tycker den är toppen :)
 
Sv: Iphone

kl
Någon som vet vad skillnaden är mellan mjukplast och hårdplastskal? Jag tycker det finns så fina skal i hårdplast och mjukplast. Vill ha lite stötdämpande så därför har jag ett silikonskal nu men alla silikonskal är ju så tråkiga.
 
Sv: Iphone

Det enda jag vill ha till min mobiltelefon är ett fett bra skal, jag tappar mina mobiltelefoner "stup i kvarten".
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon mer som har problem med att youtube hänger sig och vägrar spela upp de flesta videorna? Ibland funkar det att öppna upp en...
Svar
6
· Visningar
289
Senast: Gimlan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: astronaut
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
699
Senast: Angel
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp