Ior eller Yster

Javan

Trådstartare
Får en liten flattevalp hem om cirka 4 1/2 vecka men har nu hamnat i lite namnbekymmer. Vad ska den heta?

Har sedan tidigare haft två helt egna hundar (min första Orvar kom som fem-åring färdigdöpt och klar!).

Bägge på samma tema, barnböcker:

Oliver (efter Oliver Twist) och Harry (efter Harry Potter) tänkte överge denna trend ett tag och har nu länge varit inne på Yster till detta lilla underverk:

th_alladinmat071110.jpg

(inte helt säkert just denna men denna är en stark kandidat just nu)

Nåja till problemet:

+ på Ior, lätt att säga, bra med bokstaven i i namnet, rätt tema
- Ior är en trög åsna och en sån hund vill jag inte ha, tänk om det blir en självuppfyllande profetia?

+ Yster (rätt temprament!)
- lite långt och kan bli Syster-yster dvs kanske en krypt?

Vilket namn är bäst?

Eller har ni några förslag på något annat namn: krav helst inte ett riktigt namn (som harry och oliver) och barnbokstema!

Sv: Ior eller Yster

Om det är till någon hjälp i att hitta ngt nytt namn eller om Ior elle Yster passar bäst ska den lille krabaten förmodligen heta:

"kennelnamn" Håll TRUTen (eftersom Ripa är en fågel) andra kandidater är "kennelnamn" Nyfiken i en sTRUT osv .... Men jag har paxat Håll TRUTen sen länge!

Ior är ett bra namn, men om man tänker som du att hunden ska bli som sin namne så är det väl kanske inte det bästa namnet ;)

Men om jag ska välja mellan dessa två ligger Ior mer rätt i munnen...

Här kommer fler förslag:

Panter
Falco
Pronto
Rapp
Crispo
Vilse
Texas
Reko
Ego
Flex
Iglo
Wiper
Norpan

Ior fungerar visst på en pigg flat! Jag känner bara en Ior, och det är en 9-årig svart flat-tik som är ett riktigt yrväder (och hon är tjänstehund räddning). ;-)

Min ena vovve heter Ior :)
SerutsomIor.jpg

Och den andra Tigger!:)
stnosen.jpg

:banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka