Javan
Trådstartare
Får en liten flattevalp hem om cirka 4 1/2 vecka men har nu hamnat i lite namnbekymmer. Vad ska den heta?
Har sedan tidigare haft två helt egna hundar (min första Orvar kom som fem-åring färdigdöpt och klar!).
Bägge på samma tema, barnböcker:
Oliver (efter Oliver Twist) och Harry (efter Harry Potter) tänkte överge denna trend ett tag och har nu länge varit inne på Yster till detta lilla underverk:
(inte helt säkert just denna men denna är en stark kandidat just nu)
Nåja till problemet:
+ på Ior, lätt att säga, bra med bokstaven i i namnet, rätt tema
- Ior är en trög åsna och en sån hund vill jag inte ha, tänk om det blir en självuppfyllande profetia?
+ Yster (rätt temprament!)
- lite långt och kan bli Syster-yster dvs kanske en krypt?
Vilket namn är bäst?
Eller har ni några förslag på något annat namn: krav helst inte ett riktigt namn (som harry och oliver) och barnbokstema!
Har sedan tidigare haft två helt egna hundar (min första Orvar kom som fem-åring färdigdöpt och klar!).
Bägge på samma tema, barnböcker:
Oliver (efter Oliver Twist) och Harry (efter Harry Potter) tänkte överge denna trend ett tag och har nu länge varit inne på Yster till detta lilla underverk:
(inte helt säkert just denna men denna är en stark kandidat just nu)
Nåja till problemet:
+ på Ior, lätt att säga, bra med bokstaven i i namnet, rätt tema
- Ior är en trög åsna och en sån hund vill jag inte ha, tänk om det blir en självuppfyllande profetia?
+ Yster (rätt temprament!)
- lite långt och kan bli Syster-yster dvs kanske en krypt?
Vilket namn är bäst?
Eller har ni några förslag på något annat namn: krav helst inte ett riktigt namn (som harry och oliver) och barnbokstema!