Invasiv växt

fejko

Trådstartare
Har förstått att jag har mängder med Kanadensiskt gullris jag måste ta ner men vad gör man med skiten? Tar återvinningsstationen emot den? Eller ska man elda upp?
 
På min ÅVC finns det en speciell plats/container markerad för invasiva växter, och det står förklarat där att allt ska ligga i väl förslutna plastpåsar
 
Har förstått att jag har mängder med Kanadensiskt gullris jag måste ta ner men vad gör man med skiten? Tar återvinningsstationen emot den? Eller ska man elda upp?
Den är väldigt enkel att få upp med rötter! Vi har haft massor vi med men verkar som vi vunnit kampen nu! Här läggs det i dubbla säckar och lämnas på speciellt ställe på ÅVC
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: Piaff
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 517
Senast: Blyger
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 303
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp