invänjning av foder

malinsky

Trådstartare
Hur mkt eller lite bör jag börja med som första portioner när det gäller Krafft Groov samt Lucern? Han har ätit detta tidigare, men har nu under en period ätit havre och korn. Tyckte att krafften funkade bättre och vill byta tillbaka.

Jag vill ju inte starta för hårt, men inte mesa på i onödan heller :banana:

(han äter hösilage som grovfoder)

Senast ändrad:
Sv: invänjning av foder

läste på agrias hemsida att man ska dela upp nya och gammla fodret i sju delar, en sjundedel av det nya första dagen, och sex sjunde delar av det gammla fodret.andra dagen två sjundedelar av det nya osv.

Om du blev något klokare av detta vet jag inte men det var så det stod där!

Sv: invänjning av foder

Tomaten skrev:
läste på agrias hemsida att man ska dela upp nya och gammla fodret i sju delar, en sjundedel av det nya första dagen, och sex sjunde delar av det gammla fodret.andra dagen två sjundedelar av det nya osv.

Om du blev något klokare av detta vet jag inte men det var så det stod där!

:D Tack för hjälpen..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 246
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 994
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama