Introducera valp för gammal hund

Sockerbit

Trådstartare
Den nya valpen anländer inom 2 veckor och har nu börjat fundera över hur vi bäst introducerar den nya och gamla hunden på bästa sätt. Den nya är en 8-veckors tikvalp och den gamla en 9-årig tik.

Hur hade ni gjort? Inne eller ute?

Sv: Introducera valp för gammal hund

Med rumpan först sas:D

Sätt dig på golven, lägg valpen tryggt i ditt knä med magen uppåt och rumpan åt den äldre hunden.Låt den äldre hunden slicka valpen i rumpan. Valpurin innehåller ett lugnande feromon. Sen är det bara att se hur den äldre reagerar, jag skulle sen bara släppa ihop dem, väl övervakade. Inne eller ute spelar mindre roll.

Släppte ihop våra i trädgården. Var inga som helst bekymmer.
Skulle inte göra någon stor deal av det, utan bara övervaka.

När jag tog hem min lille (nu 3 år) till hans pappa var han 11 veckor. Först fick de hälsa i trädgården och sen gick vi en liten rundtur på cirka 5-10 minuter. Den lille var redan koppelvan. Därefter fick den lille utforska hela huset och den gamle gick bakom och kollade vad han gjorde. En del bus blev det, sen mat och sen sov båda gott ett par timmar.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka