Jag har en tvåårig, kastrerad hanne och köpte en kattunge i våras, hon var tänkt som sällskap till honom efter att hans syster förolyckades förra hösten.
Introduktionen gick väl hyfsat de två första månaderna, men sedan blev hon sjuk (öronproblem) och ville av förklarliga skäl inte brottas när de lekte, varpå storebror blev sur...
Storebror var ändå snäll och tolerant och det såg ut som om att han suckade när han gick iväg; "Nähä, hur kul var det här då...?"
Efter operation i juli blev hon ännu mer impopulär eftersom hon kom hem med tratt från djursjukhuset, luktade konstigt och dessutom betedde sig konstigt pga Fentanylplåster...
För att göra en lång historia kort har det väl ändå blivit lite, lite bättre med samexistensen allt eftersom lillkissen blivit bättre i örat, men det har känts i mattehjärtat när storebror inte har det utbyte av henne som jag hoppats på...
Såg reklam för Feliway Friends för ett par veckor sedan och tänkte att det kan ju inte bli sämre i alla fall, så jag köpte en sådan diffuser som placerades i eluttaget.
Efter inte ens ett dygn låg de på samma bädd och tvättade varandra!!!
Det står att det kan ta upp till en vecka innan den ger effekt dock, men här är det sådan skillnad att jag inte kan bortse från den.