Intressant

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det husvisning igen. Det var väl nummer 6 i turordningen om jag inte misstar mig.

Det huset har jag på den här resan faktiskt redan åkt förbi två gånger. Huset var riktigt fräscht invändigt, bara att flytta in liksom. Utvändigt var det också till belåtenhet. Det var väl underhållet och fullt modernt. Så hittills är det alltså det mest intressanta objektet.

Men givetvis fanns där saker på minus-sidan också. För det första låg en nockpanna snett och för det andra noterade jag en mörk fläck i en tapet på övervåningen precis där taket ansluter till väggen nertill. Hm...:cautious:

Det fanns en liten källare under huset också. I källarens trätak fanns gremeljer som nog inte ska vara där och det kändes lite fuktigt, kanske för att det var rejält svalt där.

Mannen som ägde huset hade ägt det i 25 år och under den tiden hade det inte dränerats runt huset. Marken runt huset var sandjord och det såg ut att vara riktigt torrt (och magert). Enligt ägaren gick det fint att odla både potatis och morötter där. Själv vill jag gärna odla rosor och det kommer att krävas lite pyssel för att få dessa att trivas där.

Avloppet var ganska gammalt också så inom några år behöver det säkert åtgärdas.

En sak till som inte heller riktigt var till belåtenhet var att säljaren inte kommer att ha någon dolda-fel försäkring. Han anser att det inte är något fel på huset och att den kostnaden blir onödig.

Fasen vad jag tycker att det här är svårt. Hur tusan ska jag bedöma vad det kommer att kosta att rätta till de fel som jag sett? Huset var inte särskilt dyrt så goda marginaler finns, men hur mycket skulle jag våga buda när jag inte har någon uppfattning alls om renoveringskostnader?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag hade jag en visning inplanerad i Blekinge. På vägen dit passerade jag ett annat hus som det är visning på på måndag, men jag...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama