Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte sambon hjälpa dig dåJag måste ge mig på att raka med rakhyvel där nere, har inte gjort det på herrans massa år!
Jag är inte vig nog att slå knut på mig själv
Hur gör man? Hur kommer man åt överallt?
Dum fråga, jag vet![]()
Tjuvar tråden lite och frågar folk vad ni använder för "efterbehandling" när ni rakat?
Olja, kräm, gel?
Jag har superkänslig hud och får banne mig alltid lite röda irriterade prickar, speciellt vid ljumskarna. Sjukt irriterande och fult.![]()
Funkar fint med hårborttagningskräm även "där". Kört med det i åratal. Kan svida lite men det går över snabbt . Man måste ju såklart smörj ain sig efteråt. Jag brukar ta alkogel precis efteråt och sen när jag är torr någon olja. Jag fixar inte hyvel där nere, oavsett om det är Venus eller annat märke.
Det finn bara en grej som funkar för mig - anti ingrowing typ heter den, sjukt bra och aldrig röda prickar. Men du kan inte använda det intimt- intimtom du förstår vad jag menar men i ljumskar mm är det perfekt, är hunden skadad kan det svida till ordentligt men blir aldrig irriterat, aldrig prickig och inga inåtväxande hårstrån. har sjukt dåligt internet här men kan länka ikväll.
Lite OT:
Jag epilerar benen och tycker att det blir en del inåtväxande strån.. låter intressant med något som motverkar, har du länk? Hur funkar det egentligen?
Har du en bra hyvel? Venus kostar runt 200kr (kanske lite till) men det är SÅ värt det! Det går inte att skära sig och det är alltid en fördel när man skall raka på de tunnaste delarna så att säga!![]()
Kl
Sen till miraklet, jag har provat alla kurer som ska förbygga röda prickar men det här tipset fick jag från en strippa i USA som har använt det här felfritt i många år och det funkar faktiskt! Stryk på området ovanför (alltså inte känsliga slemhinnor) och i jumskarna med en deostick. Inte en deo rollOn, utan en sån som du snurrar upp allt eftersom. Försök att hitta en som är så mild som möjligt såklart men det fungerar verkligen! Har inte haft en enda röd prick efter att jag började med det och min hud är överlag väldigt känslig.
Avstå. Köp hårborttagningsmedel, håll undan från slemhinnor. Använd skrubbsvamp för att varsamt dra av i duschen när verkningstiden är passerad. Alkogel efteråt.