Intimrakning

Sv: Intimrakning

Tjuvar tråden lite och frågar folk vad ni använder för "efterbehandling" när ni rakat?
Olja, kräm, gel?
Jag har superkänslig hud och får banne mig alltid lite röda irriterade prickar, speciellt vid ljumskarna. Sjukt irriterande och fult.:(

Det finn bara en grej som funkar för mig - anti ingrowing typ heter den, sjukt bra och aldrig röda prickar. Men du kan inte använda det intimt- intimt:o om du förstår vad jag menar men i ljumskar mm är det perfekt, är hunden skadad kan det svida till ordentligt men blir aldrig irriterat, aldrig prickig och inga inåtväxande hårstrån. har sjukt dåligt internet här men kan länka ikväll.

Funkar fint med hårborttagningskräm även "där". Kört med det i åratal. Kan svida lite men det går över snabbt . Man måste ju såklart smörj ain sig efteråt. Jag brukar ta alkogel precis efteråt och sen när jag är torr någon olja. Jag fixar inte hyvel där nere, oavsett om det är Venus eller annat märke.

Vad har du använt för kräm som fungerar? Jag provade med Veet, men hälften satt kvar efteråt. Provade då med att låta det verka längre tid, men det satt kvar ändå.:mad:

*kl*

Jag har hela mitt liv i stort sett använt mig av en ladyshave eftersom rakhyvlar har gjort min hud så fruktansvärt irriterad och prickig oavsett hur jag gjort, nu har jag dock hittat produkterna som verkligen funkar för mig!

Jag använder en rakhyvel med 5 blad från Gekås, överlägset bäst och den enda som någonsin funkat för mig! Då har jag använt betydligt dyrare hyvlar och blad tidigare (venus, mach osv.) vilket inte alls fungerat. Denna från Gekås rakar extremt nära, blir len som en bebis, skär mig aldrig och får inga prickar :) Rakar mig i duschen och sitter ofta på golvet med knäna upp och benen isär (var det där helt oförståeligt eller? :p). Använder RFSU's intim rakgel och efter att jag rakat färdigt spolar jag bara av det och smörjer in med babyolja. Gör klart resten av duschningen och när jag kommer ut använder jag RFSU's intim aftershave och om jag minns och orkar tar jag även RFSU's hairhelper en stund senare. Nu har jag aldrig några prickar längre :)

Det finn bara en grej som funkar för mig - anti ingrowing typ heter den, sjukt bra och aldrig röda prickar. Men du kan inte använda det intimt- intimt:o om du förstår vad jag menar men i ljumskar mm är det perfekt, är hunden skadad kan det svida till ordentligt men blir aldrig irriterat, aldrig prickig och inga inåtväxande hårstrån. har sjukt dåligt internet här men kan länka ikväll.

Lite OT:

Jag epilerar benen och tycker att det blir en del inåtväxande strån.. låter intressant med något som motverkar, har du länk? Hur funkar det egentligen?

Kan rekommendera apotekets produkter för att tex smörja in efteråt.
Undivker att det blir irriterat och prickar.

Kl

Jag använder Gilletterakhyvlar som vibrerar. Sjukt bra och nära rakning även om bladet har blivit lite slött. Sen så använder jag antingen balsam, intimolja eller rakkräm när ja rakar. Efter så gnuggar jag lite lätt med en duschpuff för att få bort död hud som förebygger inåtväxande hår.

Sen till miraklet, jag har provat alla kurer som ska förbygga röda prickar men det här tipset fick jag från en strippa i USA som har använt det här felfritt i många år och det funkar faktiskt! Stryk på området ovanför (alltså inte känsliga slemhinnor) och i jumskarna med en deostick. Inte en deo rollOn, utan en sån som du snurrar upp allt eftersom. Försök att hitta en som är så mild som möjligt såklart men det fungerar verkligen! Har inte haft en enda röd prick efter att jag började med det och min hud är överlag väldigt känslig.

Så det rekommenderas varmt av mig och det blir billigt också! :D kan använda samma sticka till två saker ;)

Jag tycker det funkar bäst att sitta på huk i duschen.
En bra rakhyvel och rakgel är viktigt också så man inte skär sig eller blir röd och irriterad!

Jag har använt alla möjliga märken, även weet och det funkar. Jag är blond med tunna hårstrån, har mörkhåriga vänninor som upplever som du, att det inte går bort med krämer.

Mot röda prickar som en del frågade efter så är alkogel bäst, tast på så fort man kommit ut ur ducshen, sen kan man torka sig medan det verkar och ja, det kan svida.
efteråt smörjer man in sig med någon olja. Då slipper man röda prickar

Avstå. Köp hårborttagningsmedel, håll undan från slemhinnor. Använd skrubbsvamp för att varsamt dra av i duschen när verkningstiden är passerad. Alkogel efteråt.

Lite OT:

Jag epilerar benen och tycker att det blir en del inåtväxande strån.. låter intressant med något som motverkar, har du länk? Hur funkar det egentligen?

Av samma anledning började jag leta och hittade denna produkt jag såg innan inte klok ut :nailbiting: har väldigt kraftig hårväxt och ville vaxa/epilera men tror jag lyckades förstöra mina hårsäckarna totalt. Men har använt de här mer än ett år nu och får nästan aldrig en röd prick. De började försvinna efter typ 2 dagar med användning.

Jag vet inte hur det fungerar riktigt men det är starkt "peelande" iaf

http://www.beautybay.com/bathandbody/skindoctors/ingrowgo/

Håller med! Hatar venus-hyvlarna. Jag köper en såndär rakhyvel "för män" utan en massa breda plastkanter, annars blir det ju kvar här och där!

Jag måste rekommendera gilettes man rakhyvlar.
Små och smidiga, kommer åt överallt.

detta var ett knapplån.

Har du en bra hyvel? Venus kostar runt 200kr (kanske lite till) men det är SÅ värt det! Det går inte att skära sig och det är alltid en fördel när man skall raka på de tunnaste delarna så att säga! :o:p

Oh jo!! Det går utmärkt att skära sig med en j-vla Venus hyvel.. :arghh: Aldrig mer en Venus, jag kör med gillette engångshyvlar!

kl
Använder Mach-2 turbo, och RFSU's rakgel, och smörjer med deras intim after shave. Sitter på badkarskanten (när jag hade badkar) annars på längre ut på toastolen. Varför? För att jag inte gillar hår där nere :p Men gör det inte jätteofta, kanske ett par tre gånger i månaden.

Kl

Sen till miraklet, jag har provat alla kurer som ska förbygga röda prickar men det här tipset fick jag från en strippa i USA som har använt det här felfritt i många år och det funkar faktiskt! Stryk på området ovanför (alltså inte känsliga slemhinnor) och i jumskarna med en deostick. Inte en deo rollOn, utan en sån som du snurrar upp allt eftersom. Försök att hitta en som är så mild som möjligt såklart men det fungerar verkligen! Har inte haft en enda röd prick efter att jag började med det och min hud är överlag väldigt känslig.

Deo är jätteeffektivt (undrar om jag inte läste tipset här på Bukes för ett tag sen?) och det enda som fungerar för mig mot röda prickar. Jag är jättekänslig i huden där nere annars, utan deon ser jag hemsk ut efter varje rakning.
Jag kör med en Nivea roll on, provade med det jag hade hemma och det fungerar jättefint - det måste inte vara ett deostick, åtminstone inte för mig.

Deo fungerar bra efteråt om man får ett "klämma-finnar-ryck" också :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 468
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
721
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
875
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V