Kissing Spine
Trådstartare
Hm... hur ska jag formulera detta. Jag har en d-ponny som jag pga KS har ridit intervallträning i galopp de senaste 4 månaderna. Han är alltså i en väldigt bra kondition och nu börjar jag känna att det är kul att köra något slags snabbjobb också. Kanske 1 g varannan vecka eller så, sen rider jag ju i olika tempon i intervallerna också.
Så som jag har gjort nu, har jag ridit två intervaller först à 5 minuter. Sedan ökat långsamt i den tredje för att gå på för fullt några hundra meter. Och sedan galopperat/travat av i 5-10 min samt självklart skrittat av.
Hur verkar detta? Hur gör ni när ni ska börja "rida fort"? Hur lägger man upp det i ridpasset? Alla tips mottages med tacksamhet .
Hur fort är "normalt" för en bra d-ponny galoppör?
Så som jag har gjort nu, har jag ridit två intervaller först à 5 minuter. Sedan ökat långsamt i den tredje för att gå på för fullt några hundra meter. Och sedan galopperat/travat av i 5-10 min samt självklart skrittat av.
Hur verkar detta? Hur gör ni när ni ska börja "rida fort"? Hur lägger man upp det i ridpasset? Alla tips mottages med tacksamhet .
Hur fort är "normalt" för en bra d-ponny galoppör?