Inte tillgång till bana?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare enanna
  • Startdatum Startdatum
E

enanna

Hur gör man om man inte har tillgång till bana eller rakbaka eller vad man ska säga? Kan man åka till en travbana och köra eller? Jag har pga skada gått travgymnasium ett år men sedan återhämtade jag mig och fortsatte rida. Nu är dock skadan påväg tillbaka och ridningen blir allt mer smärtsam, så jag hade en tanke på att kanske testa ponnytrav. Ta ponnylicens kanske. Tycker det är roligt att tävla så... Men hur tränar man när man inte har tillgång till bana?:confused:

Frågan är väl egentligen, kan man åka och träna på travbanan? Vad krävs för att man ska få lov att göra det, måste man vara tränare eller känna en tränare?

tacksam för svar!

Sv: Inte tillgång till bana?

du hyr en box på banan, vi betalar typ 2500 per år och får då tillgång till allt.

Har du en egen häst nu? En travare?
För om du har det så tar du en amatör licens eller en ponny licens och på de flesta banor måste man lösa en servis avgift för att få träna på banan, eller så betalar man per gång man tränar.
Men hästen ska stå på någons lista för att man ska få köra på banan, och det har med bla försäkringarna att göra.
Men du måste inte stå som tränare för att få köra eller ha licens helelr för den delen.

*KL*
banan har ju knappast koll på om hästen står på någons lista, så hittar man inte tränare och det tar ett tag, kan man köra ändå, men då gäller det ju att det inte händer något.

Det där beror nog på vad för bana man tillhör. På våran bana har vi sten koll om det kommer ner någon man inte känner... då kollas det upp.
Jag skulle personligen inte vilja träna ihop med någon som är dåligt försäkrad eller inte försäkrad alls... Vad händer den dagen det händer något?? Har man råd att ersätta någon annans vagn som kanske kostar tre gånger så mkt som sin egna??
Nä ha hästen på en lista om det ska tränas på bana är mitt råd!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 787
Senast: mamman
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 362
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 626
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar