Jag hade utgått ifrån att jag helt hade missförstått vad de gillar, känt mig ganska dum och hädanefter frågat vad de önskar sig istället, respekterat önskan och inte köpt något för köpandets skull. En gåva till någon ska enligt mitt tycke vara något som denne vill ha/behöver (och då inte enligt givaren utan av mottagaren). Om inte är gåvan tämligen värdelös och jag anser inte att man som givare ska ställa några krav på mottagaren i det fallet. Varken att hen ska visa tacksamhet eller använda det hen har fått.Vet inte hur man ”skall” reagera.
Nå. Svägerskan med familj bor på andra sidan jorden. Varje sommar kommer de hit och tillbringar ett par veckor i sommarstugan.
Jag och min man brukar alltid köpa varsin julklapp/födelsedagspresent åt barnen (idag 5 och 3 år)
Nu märkte vi att de inte tar med sig presenterna (är inga stora saker, en bok,spel eller ett klädesplagg i rätt storlek) och de känns tja. Lite ledsamt faktist. Speciellt när de uppenbarligen tar med alla de saker svärmor köper åt dem. Råkade hitta ”förrådet” med tre års presenter nämligen.