Inte nu igen!

Zuzzi

Trådstartare
Syrrans katt = sveriges mest matglada på sånt som INTE är nyttigt att äta

Olämpligt nr.1 = tog sönder en gummiboll med gummiploppar (en sån där som studsar åt olika håll när man kastar den) och käkade upp. Kräktes upp det mesta men sen var det stopp... blev en tripp till djursjukhus och operation

Olämpligt nr.2 = lyckades käka upp ett snöre som man har i t.ex. mjukisbyxor eller tröjjor, spydde och höll på tills det halvvägs var ute genom munnen och hennes sambo kunde dra ut det, katt väldigt arg men slutade lyckligt

Olämpligt nr.3 = katt ätit sudd, är numera på djursjukhus IGEN då det är stopp

:smirk:

alltså vad är det för fel på den katten?! Dom får mat regelbundet men VARFÖR ska katta äta på allt! :p

innekatter säger jag bara :angel:

Sv: Inte nu igen!

Gummi är gott och mysigt att tugga på, tror jag. :crazy: Har en kisse som käkar ballonger, gummisnoddar osv om han kommer åt, så jag får gömma allt av gummi... Blir hysterisk när ungarna lämnar gummipilar framme...Hittills har det gått bra komma ut den naturliga vägen.

När de äter upp hela snören, kanske de börjar svälja litegrann och sen måste de fortsätta. Fattar inte att snöret är så långt :crazy:

Ps. Min crazy hane är utekatt :D

Jag har tagit fasta på att om man har en katt som äter saker så släpp aldrig in den i ett rum som inte är helt barnsäkert.

Du ska inte känna dig ensam :P min katt käkar äggskal, tidningar & torkade frukter, oliver mm. ;) ändå äter han hela tiden! ^^

Tips, ha flytande paraffinolja hemma om ni har en sån allätare, så glider saker och ting lättare ut den naturliga vägen.

sparris är också användbart har jag hört nånstans...

Tyvärr gick det inte bra denna gång, sudden operades bort eftersom den hade fastnat i tarmen i ett ärr som blev efter första operationen. Detta var på söndagen han ville inte äta på måndagen så dom handmatatade honom. På onsdagen fick vi komma å hämta honom han åt fortfarande inte själv men veterinären hoppades på att han skulle få aptit när han kom hem. Matade honom onsdag kväll och torsdag. Han bara låg och ville inte äta. Fredag åkte vi till en annan klinik som ligger närmare, röntgades. Det visade sig att han hade vätska i buken och alla blodvärden var i botten. Fanns tyvärr ingen annan utväg än avlivning :cry:
Saknar honom så mycket

:rofl: Jag har mest problem med lek med julgran.. :smirk:
Konstigt problem.. Gulligt, men väldigt dyrt..(veterinärbesök) Han är väll väldigt hungrig.. Men om man ökar fodret blir han bara tjock.. hm.. Vet inte riktigt vad du kan göra...:confused:

Han skulle ha blivit 2 i slutet av mars. Hoppas att han får börja om som kattunge och få ett långt liv denna gång.

Liknande trådar

Katthälsa Okej, i fredags spydde min lilla kisse på 6månader, och likaså på lördag. Jag tog bort all mat, och han var ganska hängig. På lördag...
Svar
6
· Visningar
7 880
Senast: hallonsaft
·
Katthälsa Ja vad gör man? Bakgrund: Katt som vid försök till sövning går ned för lågt i hjärtljuden och därför väcks upp igen genast...
Svar
3
· Visningar
2 323
Senast: cirkus
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 131
Senast: kebabbert
·
C
Övr. Katt Vi ska antagligen flytta ut till hus ute på landet från lägenhet i stan!! :bump: :) Jätte kul!! Men det som jag är mest fundersam över...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: cerrox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama