MiniLi
Trådstartare
Vi har flyttat till ny lägenhet med öppen planlösning, stora fönster och mkt rörelse utanför. Känner stort behov av insynsskydd för att få lite privacy och typ kunna gå naken till toaletten på nätterna
I vår förra lägenhet hade vi enkel frostad fönsterfilm vilket funkade helt ok. Har tänkt skaffa liknande, men kan inte riktigt bestämma mig för om det är det bästa alternativet.
I sovrummet har vi ett halvstort fönster. I vardagsrummet en altandörr helt i glas och ett jättestort fönster (inte ett sånt golv-tak men ändå så att det nästan täcker hela väggen).
Sen har vi två mer normalstora fönster i kök och extrarum.
Ang altandörren funderar jag också på om det är snyggast att frosta hela dörren eller om man frostar upp delar som i fönstret?
Andra lösningar jag har funderat på är:
- Spegelfilm, tills jag läste att det bara skyddar mot insyn sålänge det är ljusare utomhus än inomhus = full insyn på kvällarna.
- Lamellgardiner, men jag tycker man liksom tappar hela fönstret..
Vad föredrar du?
Inspirationsbilder?
I vår förra lägenhet hade vi enkel frostad fönsterfilm vilket funkade helt ok. Har tänkt skaffa liknande, men kan inte riktigt bestämma mig för om det är det bästa alternativet.
I sovrummet har vi ett halvstort fönster. I vardagsrummet en altandörr helt i glas och ett jättestort fönster (inte ett sånt golv-tak men ändå så att det nästan täcker hela väggen).
Sen har vi två mer normalstora fönster i kök och extrarum.
Ang altandörren funderar jag också på om det är snyggast att frosta hela dörren eller om man frostar upp delar som i fönstret?
Andra lösningar jag har funderat på är:
- Spegelfilm, tills jag läste att det bara skyddar mot insyn sålänge det är ljusare utomhus än inomhus = full insyn på kvällarna.
- Lamellgardiner, men jag tycker man liksom tappar hela fönstret..
Vad föredrar du?
Inspirationsbilder?