Inspiration - roliga saker att göra med sin häst!

cello

Trådstartare
Jag sätter just nu igång min häst efter en senskada och försöker peppa mig själv genom att planera skojiga grejer vi kan hitta på längre fram. Jag tänker inte på övningar osv man kan göra på hemmaplan, utan lite större åka iväg-grejer. Tävling/träning/kurser förstås. Långritt, hubertusjakt. Åka iväg till nåt coolt ställe och fota. Är sugen på att testa beridet bågskytte. Och mer?
Vad har ni gjort för roliga påhitt/utflykter med era hästar? :):bump:

Vad har ni gjort för roliga påhitt/utflykter med era hästar? :):bump:

Förra sommaren red jag på en liten längre ritt (två mil) med för mig helt nya människor och hästar. Vi red runt en sjö i närheten där jag bor och stannade halvvägs och badade och galopperade i vattnet :) Väldigt roligt!

Bara att åka iväg till en annan anläggning och rida tycker jag är en rolig utflykt, min klubb har exempelvis "hoppveckor" där det alltid står en hoppbana uppställd, jättekul att åka dit själv en dag och hoppa en tävlingsbana med blommor och fina hinder.
Jag planerar också att åka till en galoppbana inte så jättelångt från mig och galoppera lite, sen kanske du känner någon annan som har häst någon annan stans med fina ridvägar?

Förra sommaren red jag på en liten längre ritt (två mil) med för mig helt nya människor och hästar. Vi red runt en sjö i närheten där jag bor och stannade halvvägs och badade och galopperade i vattnet :) Väldigt roligt!

Bara att åka iväg till en annan anläggning och rida tycker jag är en rolig utflykt, min klubb har exempelvis "hoppveckor" där det alltid står en hoppbana uppställd, jättekul att åka dit själv en dag och hoppa en tävlingsbana med blommor och fina hinder.
Jag planerar också att åka till en galoppbana inte så jättelångt från mig och galoppera lite, sen kanske du känner någon annan som har häst någon annan stans med fina ridvägar?

Kul! :)
Galoppbana hade ju varit skoj, finns en bana inte alltför långt härifrån också.
Vad roligt det låter med hoppvecka! En sån bra grej att bara kunna åka och hoppa riktig bana sådär! :)

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 368
Senast: Sonic76
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama