Insektsridtäcke

grodan21

Trådstartare
Vilket är det bäste insektsridtäcket? Det går knappt att rida just nu pga alla insekter :mad: trotts att det fläktar mest hela tiden vid stallet.

Rambo fly rider :love: mitt har dessutom vamoose men det säljs inte i Sverige längre.
Jag tar också magplattan från ett Bucas buzz off och knäpper fast i sadelgjord samt med ett snöre över ryggen bakom sadeln. Och så Flughuva och nosnät samt sprej på alla otäckta delar så kan man rida sedan.

Jag köpte ett billigt från Horze. Funkar bra, men har hittills bara använt det vid skritturer. Valde ett med bra bogfrihet, dvs att spännena på halsdelen sitter högt upp och inte vid bogarna.

Jag köpte ett billigt från Horze. Funkar bra, men har hittills bara använt det vid skritturer. Valde ett med bra bogfrihet, dvs att spännena på halsdelen sitter högt upp och inte vid bogarna.
Funderar också på det från horze, hade gärna haft magplatta men inget ridtäcke har det.

Funderar också på det från horze, hade gärna haft magplatta men inget ridtäcke har det.
Jag har en magplatta från ett Bucas Buzz of som jag sätter i sadelgjordsspännena och med en rem över ryggen bakom sadeln. Sedan på med ridflugtäcket. Fungerar toppen

Jag har en magplatta från ett eksemtäcke, ett spänne framför sadeln, och ett bakom, så drar jag den så långt bak mot skapet på min häst det går. Sitter där även i galopp. Kombinerar detta med Rambo fly-rider och flughuva med nosdel.

• Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 027
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 332
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?