Insektsridtäcke

grodan21

Trådstartare
Vilket är det bäste insektsridtäcket? Det går knappt att rida just nu pga alla insekter :mad: trotts att det fläktar mest hela tiden vid stallet.

Rambo fly rider :love: mitt har dessutom vamoose men det säljs inte i Sverige längre.
Jag tar också magplattan från ett Bucas buzz off och knäpper fast i sadelgjord samt med ett snöre över ryggen bakom sadeln. Och så Flughuva och nosnät samt sprej på alla otäckta delar så kan man rida sedan.

Jag köpte ett billigt från Horze. Funkar bra, men har hittills bara använt det vid skritturer. Valde ett med bra bogfrihet, dvs att spännena på halsdelen sitter högt upp och inte vid bogarna.

Jag köpte ett billigt från Horze. Funkar bra, men har hittills bara använt det vid skritturer. Valde ett med bra bogfrihet, dvs att spännena på halsdelen sitter högt upp och inte vid bogarna.
Funderar också på det från horze, hade gärna haft magplatta men inget ridtäcke har det.

Funderar också på det från horze, hade gärna haft magplatta men inget ridtäcke har det.
Jag har en magplatta från ett Bucas Buzz of som jag sätter i sadelgjordsspännena och med en rem över ryggen bakom sadeln. Sedan på med ridflugtäcket. Fungerar toppen

Jag har en magplatta från ett eksemtäcke, ett spänne framför sadeln, och ett bakom, så drar jag den så långt bak mot skapet på min häst det går. Sitter där även i galopp. Kombinerar detta med Rambo fly-rider och flughuva med nosdel.

• Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
748
Senast: jemeni
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 319
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
456
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka