Insektsmedel?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare musiknonstop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 793
M

musiknonstop

Känner en som blandar sitt eget insektsmedel, hon tar en flaska med mycket vitlökspulver och vatten och sprayar över hästarna. Hon påstår att detta fungerar mot insekterna.. Blandar ni eget insektsmedel och vad innehåller det? Tacksam för svar.

Sv: Insektsmedel?

Min kompis blandar eget å de stinker faaan! vet inte exakt vad det innehåller men jag vet att det är vitlök och äppelcindervinäger i alla fall. hur bra det är vet jag inte. e väl som dom andra hyffsade medlena. funkar mot mygg å flugor men inte bromsar... pm:a Buckingham för recept

Sv: Insektsmedel?

Jag blandar inget eget, men några i stallet gör en egen blandning som består av vatten, vitlökspulver & timjan. Koka upp vatten, blanda i ingredienserna, låt stå över natten och sedan sila det i en sprayflaska.

Min islandshäst går på bete och när jag hälsar på honom sprayar jag honom med Renons insektsspray samt smörjer med "Grön Hästsalva" mot insektsbett och insekterna tar faktiskt avstånd från honom.

Mvh Linda

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 219
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 902
Senast: Mint
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 620
Senast: Liten
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka