Insektsmedel på unghäst

N

Ninja77

Min 2-åring har blivit ordenligt biten runt juvret redan och jag funderar på hur jag smidigast aplicerar insektsmedlet. Hon är väldigt skraj för nya grejer. Bara när jag sprayar min andra häst (som fattar att sprayningen lindrar från plågorna) blir hon nervös.

Kan ju smörja med en liten svamp, men rädd för att det blir kallt. Kan man micra insektsmedel utan att det tappar effekt?

Någon som testat eller har nåt bra knep?

Sv: Insektsmedel på unghäst

Kan du ta på din hästs juver? Isf skulle jag använda handen att smörja på det med.

Min häst är otroligt fjantig för sprayflaskor på halsen och runt huvudet, med på bakkroppen bryr hon sig inte alls. Att spraya juvret på henne är alltså inget problem...;)

Just runt juvret tycker jag iofs inte att en spray är det bästa, jag brukar smeta på ett tjockt lager av 4S tjärsalva/hästsalva istället.

Om du ej kan spraya på hennes juver så kanske du kan meta in ngt på juvret istället?

Mitt sto uppskattar inte spray flaskan men smetar in lite bra salvor på hennes ljuver istället för att reta upp henne med sprayflaskan. På kroppen så går det annars bra att sprya men ej på juvret!

Hon har inget emot att jag tar henne på juvret.

En kräm kanske inte vore så dumt. Det luktar bara så jäkla illa på händerna länge...! :eek:

Om du ej kan spraya på hennes juver så kanske du kan meta in ngt på juvret istället?

Jag smetar hellre på, ja, precis som jag skrev.
Dessutom kan jag spraya juvret på min häst.:angel:

Liknande trådar

Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka