Insektsmedel på dräktiga ston

Lillsillen

Trådstartare
Har för mig att man ej bör använda switch på dräktiga ston...är det så eller svamlar jag? Hur är det med andra medel??

Mitt sto är idag på dygn 358 och här är invasion av myggor...hon har fri tillgång till stallet hela dagarna, förutom under de timmar hon nu betas in på betet. Skulle verkligen behöva ha på henne nåt men vill inte att fölis (när den väl kommer, väntar o väntar) ska tycka att morsan stinker...å vill naturligtvis inte ha något som kan skada på något sätt.

Tips??

Sv: Insektsmedel på dräktiga ston

Switch går bra att använda till dräktiga och digivande ston och även till föl. Det står på förpackningen och jag brukar använda det på mina för att skydda mot fästingar och knott.

Sv: Insektsmedel på dräktiga ston

ok, tack för det :)
men switch hjälper ju inte så bra mot mygg..
finns nåt annat bra??

Liknande trådar

Foder & Strö Vårt dräktiga sto får mer eller mindre fri tillgång av hösilage. (Väntar på analyssvar) samt att hon får Vitafor Solid mineraler. Att...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Tilma
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: Smokey
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 060
Senast: axel
·
Avel hej hej... jag har lyckats få hjärnsläpp.... :o har suttis och läst och läst och läst sen oktober -08 på hur det är med dräktiga ston...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna