insektsbett + vaccin?

em76

Trådstartare
Blenda kom in i kväll med en svullen tass, hon är pigg och rör sig som vanligt, det syns inget sår.
Jag gissar på att hon blivit biten/stucken av en insekt för hon brukar roa sig med att fånga sådana.
Ska vi vänta med att ge henne kattpestsprutan tills svullnaden lagt sig, om hon nu har insektsgift i kroppen?

Skulle väl inte tro att det har någon större betydelse, men det är klart, det är ju en immunreaktion i kroppen på katten.
Hör med en veterinär. När ska hon vaccineras?

Hon skulle vaccinerats i onsdags men hon var ute när vi skulle åka till veterinären så vi fick åka utan henne. Fick med vaccin hem och ska spruta henne ikväll, om hon behagar visa sig... :smirk:
Tacka vet jag hankatten, som håller sig på gården och kommer springande så fort han ser en människa.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 473
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 924
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 296
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa... 2
Svar
24
· Visningar
24 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka