K

knasan

Vilka är era bästa metoder mot knott och fästingar? Vi har massor av dessa två kryp hos oss! Jag använder Switch, men är nyfiken på vad det finns för alternativ.

Sv: insekter

Jag använder också switch. RB 86 är också bra. Flugtäcken och flughuvor hjälper också. När det är som varmast på sommaren o bromsarna invaderar beteshagen brukar vi ta in hästarna under dagen när det är som jävligast..

RB 86 fungerar relativt bra tycker jag, men hästrana blir så fruktansvärt kladdiga av det. Anvnder i regel Equimin Sommarspray, helt outstanding :bow:
Sen får hästarna komma in de dagar det är som värst med både sol och insekter. Ingen häst njuter på betet en stekande dag med broms och flugor.

Det bästa jag har hittat än så länge är Häst Deon, helt giftfritt blir billigt att använda, använde det reda förra sommaren och fungerade perfekt, höll bort även bromsen och fästingarna. I vårt stall har vi helt förbjudit nervgifterna och använder detta, vi har också ett par hästar i stallet med Sommareksem som använder Prob oljan och Schampon, fungerar super bra.
Köpte via nätet http://www.tahorseware.se du hittar lätt dessa produkter även via nätet, det ser ut att många ridsportaffärer säljer dessa i dag. Oljan fungerar utmärkt även mot muggen

Tror ni att det hjälper bra att ha ett vindskydd med tak som hästarna kan gå in under när de själva vill? Träd?

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 774
Senast: geting
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
499
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka