inridning?!

F

farminetta_

Hej!!

Jag har ett 17årigt kallblods travare hemma.. hon är inriden igentligen och har även gått lätt b/lätt b i hopp och dressyr men innan jag fick henne hade hon ståt i fyra år och måste nu börja om från början... för 1 och en halv månad sen kunde jag praktiskt taget inte skritta på henne ens för att hon var så himmla stressad hon bara steppade hela tiden detta börjar nu försvinna men hur ska jag fortsätta att träna henne??

Sv: inridning?!

Jag skulle nog mera säga att hon måste ridas till. Då hon gått upp till LB och LA så är hon ju inriden, det är bara det att hennes minne måste friskas upp lite.

Ta hjälp av en tillridare eller någon duktig tränare så får du bra hjälp hela vägen.

Sv: inridning?!

Gör roliga saker med henne och kräv inte för mycket i början. Se till att hon får något att tänka på så att hon inte hinner ägna så mycket energi åt att stressa. Skogen är jätte bra! Klättra mycket så att hon får ägna sig åt vart hon sätter fötterna :idea: Då får hon dessutom bra muskler och kondition (om hon inte redan har det), så blir det lättare att kräva mer av henne sen. Rider alla mina hästar mycket i skogen, just för att de blir lugna av det :D

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: KAROLIJNAH
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 681
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama