Z

Ziemona

Har ett halvblod som nu är 2,5 år, som ska börja ridas in.
Det som jag främst undrar är om hon orkar med mig... Hon är bara 155 cm och nätt, medan jag är 170 cm och inte så nätt (75 kg):crazy:
Är helt nojig att jag ska kännas som en klumpeduns på lilla ryggen....
Har ingen direkt liten ryttare som jag kan slänga upp heller..
Ska jag ge mig på det, eller skicka henne till någon annan som kan rida in henne?

Sv: inridning

Har ett halvblod som nu är 2,5 år, som ska börja ridas in.
Det som jag främst undrar är om hon orkar med mig... Hon är bara 155 cm och nätt, medan jag är 170 cm och inte så nätt (75 kg):crazy:
Är helt nojig att jag ska kännas som en klumpeduns på lilla ryggen....
Har ingen direkt liten ryttare som jag kan slänga upp heller..
Ska jag ge mig på det, eller skicka henne till någon annan som kan rida in henne?

Hellre lite för tung vid första uppsittningarna än. Så hästen inte kan hitta på så mycket bus. Så gör du de första uppsittningarna och skritten. Då lär du se om hästen verkar kunna gå vidare i trav osv. med dig på ryggen i balans och med ork.

Ett halvblod på 155 cm borde som jag ser det, även kunna bära en vuxen man och då lär det handla om fler kilon. Men det är klart om det är ett mycket nätt halvblod så kanske den inte är viktbärande nog.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: mars
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 675
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka