Inridning, skolning av travare - ge mig tips!

domino

Trådstartare
Jag skulle vilja få tag i böcker om ämnet, även tips från er som skolat om travare till ridhästar! Någon som vet några bra böcker? :)
 
Svårt att ge några generella tips.. det är så olika från häst till häst..
Man rider ju in & tränar en travis på samma sätt som vilken häst som helst, i princip.. Sen är det ju mycket som travisen har gratis eftersom den redan är bekant med bettet etc..
Men när jag har ridit in travisar så försöker jag göra det som om det vore en "vanlig" ridhäst..
Tror inte det här hjälpte dej så mycket.. Men lycka till!!
 
Åh tack, verkar intressant, kon stigt att jag inte kollat det för den sidan har jag vart på rätt mycket :o :D
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 030
Senast: gammalek
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
420
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp