Inredningstips/inspiration

lisa412

Trådstartare
Jag behöver lite tips på vad jag ska ta mig till med mitt hem! Jag har bott här i 2 år nu och det känns fortfarande som att jag bara har "skalet" när det kommer till inredning. Det känns så kalt och opersonligt.

Det är framförallt mathörnan och sovalkoven som jag behöver hjälp med.

Så på matbordet skulle jag vilja ha en duk. Och jag vet inte om jag är nöjd med hur det ser ut på väggen? Kanske mer tavlor och mindre plotter??
Älskar färgerna på brickan! Det temat vill jag ha i mitt hem.

I sovrummet är det ju väldigt..tomt. På bilden ser det väl ännu värre ut eftersom jag inte har några sängkläder. Hur ska jag få alkoven mer mysig? Jag skulle gärna måla det mörkare men de känns inte aktuellt just nu.

Bifogade filer

• 4874EC6D-B36D-4F94-BD57-DD1C48EB394F.webp
    4874EC6D-B36D-4F94-BD57-DD1C48EB394F.webp
    111,1 KB · Visningar: 99
Du skrev att det inte känns aktuellt att måla väggarna... varför inte? För det tycker jag gör så otroligt mycket! Eller tapet då samma sak. Det första jag gjorde när jag flyttade in i min lägenhet för ett år sen var att måla och tapetsera, annars hade jag inte kunnat trivas!

Du ser ut att gilla rosa och grått, precis som jag. Jag har rödbetssallads-rosa väggar i sovrumsdelen av lägenheten och det gör otroligt mycket. Du ser också ut att gilla ljusslingor och öppna hyllor, det gör jag med, så jag röstar för mer av det! Plus som du själv säger, absolut en duk på bordet! På en sida som heter stoff och stil har jag sett en del fina dukar :) Sen plocka in mer personliga småsaker som du tycker om :)

Jag hade försökt gå ifrån det svarta och vita. Det är svårt att inreda med vitt! Försök hitta ett färgschema som du trivs med och våga använda det på hela möbler och inte bara i detaljer. Det behöver inte (och mitt tycke, bör inte) vara signalfärger utan leta brutna färger, nyanser och toner. Färgerna på din bricka är alla nyanser av grått, vitt och rosa. Inget av det vita är helt vitt, det finns alltid ett drag av någonting annat. Att variera material och textur kan också ge en mer ombonad men fortfarande enhetlig känsla. Placera mindre prydnadsföremål/tavlor i grupp/stileben och låt större grejer stå själva. Att ha en ensam liten tavla på en stor vägg kan göra att väggen bara ser ännu större och ännu kalare ut.

Lägg en matta under matgruppen och måla väggarna (tex ljusgrå). Jag saknar också gröna växter, trä och kanske något fluffigt, ex ett fårskinn. Det känns kallt, du behöver något som mjukar upp. Läs på om feng shui och de fyra elementen. Just detta med att alla fyra element ska vara närvarande är en bra riktlinje tycker jag. Ofta när man inte får till den rätta känslan är det för att något element saknas. Bloggen ”Add simplicity” har skrivit många bra inlägg om detta om du kollar arkivet.

Lägg en matta under matgruppen och måla väggarna (tex ljusgrå). Jag saknar också gröna växter, trä och kanske något fluffigt, ex ett fårskinn. Det känns kallt, du behöver något som mjukar upp. Läs på om feng shui och de fyra elementen. Just detta med att alla fyra element ska vara närvarande är en bra riktlinje tycker jag. Ofta när man inte får till den rätta känslan är det för att något element saknas. Bloggen ”Add simplicity” har skrivit många bra inlägg om detta om du kollar arkivet.

Väggarna är ljusgrå/lila. :) Mer växter är redan inplanerade.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lägger tråden på senior eftersom det egentligen handlar om mig mer än hemmet... Ja. Mitt hem är fult. Jag sitter nu och har ångest...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 199
Senast: iNHALE
·
Hemmet Det börjar dra ihop sig för lägenhetsrenovering, vilket varit på tal om sedan inflytt (flyttade in april -12). Jag bor i en etta på 45...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 260
Senast: Vogue
·
Hemmet Nu har jag äntligen lyckats ta lite kort på min lägenhet. Jag har renoverat endel då lägenheten hade hemska tapeter innan (babyrosa, och...
2
Svar
22
· Visningar
5 408
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar