Inredningsidéer

Araminta

Trådstartare
Jag ska inte påstå att jag är någon inredningsfantast men vissa idéer har naglat sig fast genom åren. Vad har ni för fixa idéer som ni vill förverkliga/har förverkligat? Allt från små detaljer till hela planlösningar är välkommet. Kanske kan vi inspirera varandra och dela lösningar? :)

Själv skulle jag vilja göra följande
- Sätta upp hyllor i ett stort köksfönster och förvara glas där. Tänker att det blir ganska häftiga ljusreflektioner när solen ligger på.
- Måla skivan på skrivbordet med svart tavelfärg - går att klottra ner saker direkt på bordet istället för att använda post-its.
- Renovera en gammal industribyggnad men behålla den råa känslan (betong, läder, svart stål, tunga träpjäser) och sedan skapa kontraster med väldigt romantiska detaljer (blommigt, linne, vitmålat, chabby chic, färgglada plåtburkar).

Sv: Inredningsidéer

Lite jobbigt när man kommer hem från krogen sent en kväll och ska gå upp en våning :D

Jag vill ha en stor canvastavla på Freddie Mercury. Har inte bestämt vilken bild än, har några jag velar mellan. Det är så dyrt att framkalla bara..

Haha! Det påminner mig om att jag någon gång ska ha en hängmatta inomhus. Du får skaffa hiss också så att du kommer upp igen väl nere :idea:

Sthu: Åh, jag har också en massa bilder jag skulle vilja ha upp på väggen i stort format. Känner igen mig i velandet!

Någon av de här tre skulle jag vilja ha:

wembly.jpg

kcopy.jpg

framkallcrimsonse.jpg

Den sista är min absoluta favorit :love:

Mamma har så att man kan hänga upp en hängmatta framför tvn. Det är väldigt mysigt och så hänger man den i bjälkarna, eftersom det är öppet upp till kocken.

Själv drömde jag om att få bygga ett eget hus, med korsvirke och tegel och ett litet torn med Martin på en våning och arbetsrum på den andra våningen. Men det är ju som sagt bara en dröm.

Åh, det låter verkligen mysigt! Tänk att ha en hängande i bjälkarna framför en öppen murad spis :love: Vem (vad :o ) är Martin?

Åååh MUMS! Får jag låna den till min samling? :love: Jag håller med, Bowie är fantastisk! Har hans Ziggy-LP på väggen nu, originalutgåvan från 72 (tillsammans med min Queen-samling så klart, även den original).

Det är förresten ett hett tips; LP-skivor! Fodralen är ofta grymt snygga, det ger lite retrokänsla och ingen behöver fundera över ens musiksmak ;)

Låna på, den är inte min ;) Finns en hel del i samma stil på nätet om man googlar thin white duke. Jag önskar ibland att jag var mina föräldrar (födda 65-ish) - tänk vilken musik de växte upp med!! :eek: :love:

Ja mycket av den musiken var bättre än den är nu. :p

Jag vill göra en fotovägg med bilder som vi fotat själv.
Både sambon och jag fotar.

Skulle vilja ha en väggmålning någonstans också

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka