Inredningshjälp

Sv: Inredningshjälp

Jag gillar inte det brunbeiga intrycket så skulle byta golv och kakel. Luckorna tycker jag var fina.
Jag hade nog velat ha trägolv. Antingen träfärgat eller typ vitlacerat.
Skulle nog välja ett vitt kakel, dock inte högblankt utan lite mer "kritkänsla".
Väggarna skulle jag måla/tapetsera. Kanske vita eller något lite bondromantiskt.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om teglet i hallen.. Det är ju ingen katastrof men känns inte så roligt. Vet dock inte hur stort jobb det är med att byta..?

Bruna fondväggen bort. Helvitt funkar bra och så helt nya möbler.

:)

Första bilden: Kyl & frys känns moderna och då tycker jag att det passar bättre med vita, släta luckor! Bort med golvet :angel: Kanske mörkt golv? Hade nog struntat i att öht ha gardin och hellre haft ett annat fönster som gav mer ljusinsläpp

Det är ju jätteknepigt att ge förslag när man inte har en blekaste aning om vilken stil du gillar..

Men om det hade varit hos mig hade jag gjort såhär

Bytt luckor mot vita med 1 spegel och satt på snygga handtag/knoppar
Bytt kakel mot antagligen vita 10x10 vitt blankt hamrat kakel
Bytt bänkskiva antagligen till ngn i sten
Bytt golvet mot oljad ekparkett i både kök och vardagsrum så det är samma golv som går i ett.
Tagit bort gardinen och haft gardinlöst i det liggande fönstret samt tagit bort insynsfilmen.
Vid glasdörren och det stora fönstret skulle jag sätta upp vita enkla skira gardinlängder.
Alla väggar hade jag mest troligt målat vilsamt äggskalsvita alt i ngn ljusbeige eller ljusgrå ton.

Hade satsat på vacker konst, textilier och blommor för att få färg.

Jag gillar retro och då menar jag inte nyretro. Utan tapeter från 40-50-talet, gamla möbler osv. Hatar IKEA, fondväggar och beige. Det är alltså INTE mina möbler och tapetval på bilderna :angel: Men jag tror det blir svårt att kombinera med vitvarorna i köket.

Men byt vitvarorna då? De är ju faktiskt relativt nya och moderna så det går ju att sälja och få mer betalt för dem än annonskostnad :)

Så sätter du in det du gillar istället utan att bli helt ruinerad :)

Gillar du funkis så skulle jag byta luckorna mot släta vita luckor (inte laserade luckor) och sedan hitta några snygga beslag i funkisstil. Kolla t.ex. in "byggfabriken punkt se". Tyvärr får man ju inte länka till butiker, men där hittar du snygga saker.

Kaklet skulle jag byta mot ett vitt enkelt kakel (15x15) med lite mörkare fogar. Ta bort den horribla listen som löper ovanför kaklet.

Golvet byter du genomgående till parkett, men i köket så skulle det vara supersnyggt med ett schackrutigt linoleumgolv i svart och vitt (eller gråmelerat och rött, eller gråmelerat och grönt, som också är klassiskt!). Resterande delen tapetserar du i någon jättesnygg funkistapet med lite färg som bryter mot det svartvita i köket. Välj absolut inte någon fondvägg, utan gå hela vägen! :)

Spåndörren med speglar byter du ut mot en slät. Sedan byter du till handtag i funkisstil.

funkis_26.jpg

funkis_28.jpg
741-200_01_4f9b03ea91.jpg
582-401_9dbf07cf2b.jpg
1089.jpg
Femtiotalsfunkis

ImageVaultHandler.aspx

1002.jpg
Tjugotalsfunkis
550-202_e6165d6c79.jpg

644-210_02_292bba2345.jpg

Nu blev det lite sterilt med bilderna, men jag tänker mig att du sätter färg på väggarna med någon snygg tapet och har färg på lampor, soffa, soffkuddar osv. Med några detaljer som funkishatthyllan med kromade rör så plockar du upp det rostfria i kylskåpet som mer kommer att komma till sin rätt. Som det är nu så tronar det i ensam majestät och blir extremt framträdande i den stackars lägenheten.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 515
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag hade ju en tråd förra året om min rosrabatt och vilka marktäckare som bäst passade där. Marktäckare för att slippa rensa ogräs hela...
Svar
13
· Visningar
2 141
Senast: SusieQ
·
Avel Jag går lite i valet och kvalet att låta betäcka mitt ena sto, hon är ute på annons då jag är gravid men jag är ganska sugen på att ta...
Svar
11
· Visningar
2 368
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka