Sv: Input om Atec-släpen
Lovisaleonora_ skrev:
På det exet som vi tittade på hade gummimassan börjat smula sig rätt rejält på ett par ställen, inte så kul. Dessutom såg den väldigt billig ut i ytan.
Det exemplaret vi såg hade definitivt gångjärn i plast både på fönster och skötardörren (givetvis inte till baklämmen). Vi diskuterade det rätt ingående just för att det var väldigt pickligt (vilket även gälde för handtagen som du nämner).
Panikutlösningen har inte varit någon avgörande detalj för mig i utvärderingen, den har jag nöjt mig med fungerar och har vettig lösning något så när.
Har sett många både äldre och nyare Christ. Har aldrig sett eller överhuvudtaget hört talas om plastgångjärn.
Tror jag förstår vilken återförsäljare du besökt, och även på de bilder som finns på deras hemsida (om jag nu har rätt) ser jag att det är samma gångjärn som vi har (och samma som jag sett på alla andra Carat/comet jag sett. Jag menar inte att du ljuger såklart, men har ju kollat även på tyska varianter och det låter så konstigt att det skulle skilja sig på just det släpet du sett. Har jämfört ett flertal Christ rl, och sett bilder på massa olika vagnar och inget har haft gångjärn av plast. Om du har bild på ett med sådana skulle det vara intressant att se.
Som du kan se nedan är gåmgjärnen på Atec- och Christsläpet så lika att jag t.o.m. gissar att det är ifrån samma underleverantör. (Böckmanns ser ngt annorlunda ut. Bättre eller sämre? Ingen aning.)
Angående handtaget tycker vi det fungerar bra, men som sagt de har ju vanliga handtag på alla modeller utom dessa två modeller.
Har inte sett till smuliga mattor på något Christ. Konstigt att det du såg var så dåligt.
Jag är ju inte ute efter att tvinga dej att köpa ngt, utan sa bara vad vi kom fram till efter att ha letat samma typ av släp som du. Kolla runt och jämför på. Du kommer säkert bli lika nöjd som vi oavsett val. Det är ju i princip samma konstruktion på de släp vi diskuterar.
Finns ju fö ännu fler alternativ för dej, Saris, Henra, Humbauer, Blomert t.ex.