I
isan_love
Köpte ett schampo i Ullared här om dagen, som jag var osäker på att köpa p.g.a. att jag inte kände igen alla konstiga ingredienser... Men köpte det ändå för att det inte var så dyrt, tänkte att jag kunde kolla upp det mer när jag kom hem. De här är ingredienserna:
Vatten
1.Sodium Laureth Sulfate
2.Disodium Sulfsuccinate
3.Cocamidopropyl Betaine
4.Cetrimonium Chloride
5.Cocamido DEA
6.Juniperus Oxycedrus Wood oil
7.Methyl Dibromoglutaronitrile
8.Phenoxyethanol
9.Sodium Chloride
(risk för felstavade ord)
Sökte lite på google och där stod det att nr 1 inte vara bra i kombination med DEA... vilket det är i. (nr5) Blev väldigt tveksam, vill inte använda nått som kan vara farligt för min häst. Anledningen till att jag skulle ha använt det är för att hon har eksem. Hon har eksemtäcke men kliar sig ändå väldigt mycket så täckena går sönder, vill ju inte att hon ska behöva gå runt med ständig klåda.
Är det här farligt att använda?
Vatten
1.Sodium Laureth Sulfate
2.Disodium Sulfsuccinate
3.Cocamidopropyl Betaine
4.Cetrimonium Chloride
5.Cocamido DEA
6.Juniperus Oxycedrus Wood oil
7.Methyl Dibromoglutaronitrile
8.Phenoxyethanol
9.Sodium Chloride
(risk för felstavade ord)
Sökte lite på google och där stod det att nr 1 inte vara bra i kombination med DEA... vilket det är i. (nr5) Blev väldigt tveksam, vill inte använda nått som kan vara farligt för min häst. Anledningen till att jag skulle ha använt det är för att hon har eksem. Hon har eksemtäcke men kliar sig ändå väldigt mycket så täckena går sönder, vill ju inte att hon ska behöva gå runt med ständig klåda.
Är det här farligt att använda?