Innehåll i Saracen kraftfoder

MonteRose

Trådstartare
Finns det någon som vet om/var på nätet man kan läsa Saracens kraftfoderinnehåll på svenska?
Eller som vet vad "Wheat feed" och "Oat feed" är för något?

En annan sak jag läste var ; "innehåller tillsatt Yea-sacc för ökat kalciumupptag och god matsmältning"
Blir verkligen kalciumupptaget högre för att man tillsätter jäst?
 
Finns det någon som vet om/var på nätet man kan läsa Saracens kraftfoderinnehåll på svenska?
Eller som vet vad "Wheat feed" och "Oat feed" är för något?

En annan sak jag läste var ; "innehåller tillsatt Yea-sacc för ökat kalciumupptag och god matsmältning"
Blir verkligen kalciumupptaget högre för att man tillsätter jäst?

Finns inte info om innehåll på deras svenska hemsida?
Tycker jag sett det på en del foder förr iaf.
 
Nu har jag bara kollat på två av deras sorter, en fanns på svenska men den andra bara på engelska. Har testat Google translate och det blev vetefoder och havrefoder :-)
 
Nu har jag bara kollat på två av deras sorter, en fanns på svenska men den andra bara på engelska. Har testat Google translate och det blev vetefoder och havrefoder :-)

Ah! Jag översätter just nu till en konkurrent till dem. Så jag har tjuvkikat på ngt av deras foder. Men även den andra största inom samma grupp sas.
Ev kan du ju se om du hittar samma innehåll i deras eng sortiment och se om de översatt om du vill veta mer exakt vilken del av vete/havre det gjorts på.
Jag har nu när jag översatt fått läsa på rätt rejält för att fatta vilken del av vissa grödor det är och i vilken form.
Just det du skrev minns jag inte att det funnits i de eng beteckningar jag översatt.

Du kan testa googla på google.com om du vill läsa längre texter på eng för att bilda dig en uppfattning om vilken del/form samt ev se bilder.
Fick tipset av en bukare att .com är bättre än .se i de fallen.
 
Wheat = vete
Oats = havre

Sen i vilken form/process är ju relevant så precis som du är inne på hade jag frågat dem.
Så mycket bristfällig marknadsföring ang foder allmänt så alltid sunt att ställa kontrollfrågor frågar du mig.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Provar igen då, det visar sig om min tråd blir låst igen! Är det någon som vet hur mycket Lucern innehåller per kg av följande ämnen...
Svar
14
· Visningar
4 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp