Innebörden av Nachkörung (Westfalen)?

Pazuzu

Trådstartare
Jag funderar lite kring vad det innebär för en hingst som godkänts (erstkörung står det) på en Nachkörung i det westfaliska avelsförbundet?

Jag misstänker att det inte är ett fullt godkännande dels eftersom antalet ston begränsas till 10 per år på just den hingsten jag tittar på (men verkar variera mellan hingstarna som deltog på samma Nachkörung) men dels också att själva provet inte alls är lika omfattande som Hauptkörung. Hur länge är hingstarna godkända på den begränsningen? Måste det göras något ytterligare prov för att bibehålla godkännandet?

Berättigar en sådan här hingst till gröna papper i ASVH vid tilläggsregistreringen som ju måste göras för hästar som finns i Sverige? Och sist men inte minst; går det att se omdöme/resultat mer än godkänd/inte godkänd någonstans? På förbundets hemsida finns inget mer än just godkänd/inte godkänd och inga poäng eller omdömen.

Många frågor som jag hoppas någon vet svaret på. :)
 

Liknande trådar

Avel Har efter att ha läst en del trådar om pass och färg på pappren för hästar som är importerade från Mecklenburg börjat fundera över vilka...
Svar
5
· Visningar
2 872
Senast: QuickStar
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana...
2
Svar
21
· Visningar
2 729
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp