Innan klassen bÖrjan?

C

Cheeky_nicke

Måste man komma innan klassen börjar på dressyr? Jag rider nämligen ca 10.30 och klassen börjar 09.00. Tävling IMORGON! Skynda någon...

Sv: Innan klassen bÖrjan?

Nejdå, det räcker att du är där så att du hinner visa papper i sekretariatet, lasta ur och rida fram.

TACK! Nu är min dag räddad... :laugh:

Lite kl..
Ja, men TS bör kolla upp vad som gäller ang startanmälan. Vissa tävlingsplatser vill att man startanmäler innan klassen börjar. De flesta tar startanmälan för given om de inte hör annat men ibland smyger det in klubbar som vill att man startanmäler innan och det måste man hålla lite koll på så att man inte missar.

Jag kan väl känna att om klassen startar 09.00 och du ska starta 10.30 så är det väl ungefär vid 9 du dyker upp på tävlingsplatsen iaf, man vill ju inte vara ute i sista minuten. Tänk på att det kan vara kö till sekretariatet för att få visa vaccintyg o dyl innan du får lasta ur. Du ska hinna visa alla papper, kolla av tävlingsplatsen, lasta ur, byta om (?), göra iordning hästen, skritta fram ordentligt och rida fram. Allt detta i lugn och ro utan att stressa och vara rädd att bli sen. Ta till tiden så att du har marginal för sena strykningar!

Lycka till på tävlingen!

ska du tävla tisdag morgon?

kan vara lagom att vara där vid 9tiden om du är orutinerad och inte vill stressa.

Tack för svaren.

Skol-dm är det jag ska tävla. Nepp jag har tävlat massor, men det har aldrig varit så många starter att jag har behövt tänka på om jag ska åka dit när klassen redan börjat! :)

Som sagt, du måste inte, men jag är alltid där minst 1,5 timme innan jag startar vilket som, så i ditt fall är nog 9 rätt lagom ändå?

Jag brukar vilja vara där i tid och planera att åka ganska tidigt om någonting skulle krångla eller ta extra lång tid ;)
På de flesta tävlingar jag ställt upp i vill dem att man ska startanmäla sig innan en viss tid före klassen startar, fast jag vet ju inte vad som gäller för dig :)

Man startanmäler aldrig till tävlingar längre utan så länge man inte har avanmält så är man startanmäld automatiskt.

Man startanmäler aldrig till tävlingar längre utan så länge man inte har avanmält så är man startanmäld automatiskt.

Men alltså, jag har funderat lite på det här.. De vill väl fortfarande att man kommer och visar upp papper osv? Jag känner inte att jag vill åka på tävling, och börja rida fram etc utan att låta dem veta att man är där.. Meeting är ju en annan sak, när man säger hej första dagen och sen är det fixat för hela helgen.

Ja, du måste ff visa upp vaccinationsintyg innan du lastar ur, och då brukar de pricka av dig på en lista, men någon officiell startanmälan behövs inte göras.

Men alltså, jag har funderat lite på det här.. De vill väl fortfarande att man kommer och visar upp papper osv? Jag känner inte att jag vill åka på tävling, och börja rida fram etc utan att låta dem veta att man är där.. Meeting är ju en annan sak, när man säger hej första dagen och sen är det fixat för hela helgen.

Dom förutsätter att du är där om du inte avanmält. Men ja dina papper skall du visa.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Squie
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025