innan jag kommit igång.....

urkella

Trådstartare
om jag skulle hoppa ett hinder nu skulle jag tycka att 1 m e jätte högt men om jag tränar ca 2 dagar i veckan för instruktör tycker jag att 120 e inget alls, varför e det så??? :confused:

Kanske för att du litar på din tränare och att h*n inte ger dig för höga hinder att "besegra" :).

Jag tror för egen del (hoppade inte på ca 3 år) att jag insåg mina begränsningar. Jag var inte mogen att hoppa högre då jag inte gjort det på länge. Plus att jag inte kände hästen i början.
Idag litar jag (har ridit honom i 1.5 år) och känner honom så jag vet vilka situationer jag kan sätta oss i. Jag är själv mer tränad oxå, fysiskt och psykiskt.
Skulle jag sätta mig på en ny häst skulle jag nog inte lägga hindret för högt utan ta det lugnt och känna mig för.

Precis som med mig. Från att ha ridit lektionshästar och hoppat på ganska låg nivå så fick jag en foderhäst med enorm kapacitet. Min ridlärare då såg en potentiell kandidat till allsvenskan i hästen.(Hon var tävlingsledare för hoppryttarna på den klubben) Problemet var bara att JAG inte var mogen för den nivån!

Tuff(?) som man ändå är så gav man sig ut i LB och tävlande och jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv! :crazy: Nu gick det jättebra, för hästen var ju väldigt rutinerad, men det var ändå läskigt.... :(

Sen tog vi lite paus och började så smått träna igen och i MIN takt höjde vi nivån efter hand och sen har jag tävlat honom mycket ute och det har gått kanon!

Men detta var för en evighet sen, känns det som och sen dess har man blivit mamma och nu är jag OTROLIGT feg!!! :o
(Tilläggas kan att hästen jag har nu är ett travsto som förvisso hoppar snällt och lydigt men det går i 190 och hon har noll koll på benen!)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 976
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
581
Senast: tara
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 740
Senast: Freazer
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 992
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar