Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om inte, så kan du ha fått en häst på halsen som inte är INKÖRD enligt skolkörningen. Det betyder att han inte står still, inte vet vad halt betyder, och knappt kan svänga Har du tur så har du en kille som kan stå still, som travar lugnt och stannar när du ber honom.
Trygg skrev:Till trådskaparen;
Jag förstår inte riktigt...du har en häst som är körd i flera flera år!
Varför börja om med tömkörning osv INNAN du vet om ni har problem eller inte???
Spänn du för din vana körhäst, men ta givetvis hjälp med dig om du är osäker.
Du kommer säkert upptäcka att både du och barnen kommer få mycket glädje av honom som körhäst UTAN att krångla till det en massa!
_L_ skrev:Hm jag har oxå kört travtränad vbl och det var bara att hänga med
Han svängde ju iof när vi rundade stallhörnet och stannade när vi kom in i stallet. Gällde att sikta bra från början i dörrhålet. Att hinna stanna, backa och ta ut svängen ännu mer var det inte tal om
Det finns hästar till allt. En del som ovan och andra helt utmärkta körhästar!
Det finns oxå olika temperamet på hästar, en gång såg jag en tittig, nervös och bakrädd ardenner! Lite småkul att se en ardenner takta och inte stå slöa som dom brukar hehe...
Men för att vara på säkra sidan så är ju lite inkörning på nytt bäst!
/Lisa
åke skrev:Bästa trådskapare.
Om du vill ha goda/bra tips på hur du skall gå till väga så skall du inte vända dig hit.
Här har alla olika syn på precis allt. Det den ena tycker är toppen kastar den ander skit på. Så enkelt är det. Jag kör alltid med loka. Endel tycker synd om hästens nackkotor, en tredje kör med travsele på sin ardenner. Ja, du förstår säkert vad jag menar. Sedan så finns det dom som TROR att dom är proffs här inne och kommer med sina sk. goda råd bara för att dom tror att dom KAN OCH VET ALLT. Så vill du ha ett bra tips från mig så gör vad du själv tycker att du och hästen är mogen för och skynda långsamt.
åke skrev:Bästa trådskapare.
Om du vill ha goda/bra tips på hur du skall gå till väga så skall du inte vända dig hit.
Här har alla olika syn på precis allt. Det den ena tycker är toppen kastar den ander skit på. Så enkelt är det. Jag kör alltid med loka. Endel tycker synd om hästens nackkotor, en tredje kör med travsele på sin ardenner. Ja, du förstår säkert vad jag menar. Sedan så finns det dom som TROR att dom är proffs här inne och kommer med sina sk. goda råd bara för att dom tror att dom KAN OCH VET ALLT. Så vill du ha ett bra tips från mig så gör vad du själv tycker att du och hästen är mogen för och skynda långsamt.