Sv: inkörning, fel, video
För mig personligen tycker jag som de andra att de verkar ha haft lite bråttom, lite för kort käk och lite vimsigt...
De unghästar jag har kört in har vi lagt ner mycket tid på tömkörning, drog med vagnen en liten bit innan vi spände fast den, ibörjan hade vi även den "lättaste" i vagnen för att det skulle bli så lite motstånd som möjligt. Av 15 unghästar den säsongen var det en som vi inte fick att fungera, vilket vi insåg redan vid tömkörningen och lämnade vidare till en kunningare inkörare.
Sen hjälpte vi grannen med en som verkligen visade attityd, bortskämd av ägaren och hade lärt sig att om man reste sig och gick till "anfall" mot den som höll i linan så släppte den förhoppningsvis... Det gjorde inte vi, alltså trövade den andra utvägar... Det var alltså innan vi ens satte på selen, den skulle börja med att lära sig gå framåt i grimma och grimskaft... Den roade sig med att slänga sig i diket och vägra resa på sig under några tömkörnings promenad, och kasta sig in bland träden osv men som sagt var den bortskämd och förstörd redan innan och efter rätt mycket arbete så började den uppföra sig med det tog tid och väldigt mycket tålamod.