Inkontinens hos dräktig tik?

cutty

Trådstartare
Min tik är fullgången, 63 dygn. Upptäckte igår att hon läcker urin. Är detta vanligt? Farligt?

Sv: Inkontinens hos dräktig tik?

Valparna trycker väl på..

Kan ju vara att hon läker lite fostervatten också iofs.

Då bör du ringa vet. rätt omedelbart!

Urin är det inte, mest troligt läker hon fostervatten och av färgen att döma, så finns risken att det är något galet.

du hann före skulle precis svara; kontakta vet inte så bra med grön/svart fostervatten..
prillan

Kontaktade veterinär som rådde mig att avvakta.

Födde två levande och en död valp natten mellan 13-14. Mitt på dagen 14:e en levande till. På kvällen blev det till att åka till djursjukhuset. Tiken avlivades, valpar döda i henne.

Behöll de tre valparna, som nu fått en plastmamma i form av en skendräktig schäfer!

Usch vad tråkigt att höra

Hoppas att de små klarar sig hos sin fostermamma! Håller tummarna för er!

Gnist du som kan dethär mer än mig, men om man misstänker felfärgat fostervatten så bör väl inte veterinären tipsa om att avvakta ?

Nej, absolut inte... Därav mina :eek:-isar...

En fullgången tik som läker grön/svart fostervatten ska in, kollas och mest troligt snittas.

Det var det jag misstänkte...

Cutty bör alltså anmäla veterinären som tipsade om att avvakta ?

Jag tycker det iaf

Beror ju på vad cutty sade till veterinären.

Ofta får inte veterinärerna hela bilden klar för sig pga vaga ägare som inte kan få fram vad som händer med hunden..

Nej det är spelar ju också in såklart!

Men om vi "antar" att Cutty sa till veteinären att hennes tik gått 63 dygn och läcker grön/svart vätska, bör inte den veterinären redan där ana oråd och iaf be Cutty att komma in omedelbums!

Jo, enligt mig så borde hon inte blivit rekommenderad att avvakta alls..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Karolina90
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka