Inkomstanmälan

Kickis

Trådstartare
Jag ska lämna en inkomst anmälan till förskolan och får just nu havandeskapspenning och kommer om två månader gå på föräldrapenning. Måste jag då lämna in min riktiga inkomst som jag skulle haft om jag jobbat 100 % eller tar jag 80 % av den summan vilket är det jag kommer få nu i två månader eller den summan jag får sen när jag tar ut förälda penning? Har tänkt ta ut 5 dagar i veckan, är inte säker på hur många % av min rikgtiga lön det är?

*förvirrad*
 
Sv: Inkomstanmälan

Hej!

Knivig fråga, satt länge o fundera:cool:
Men när jag har lämnat in inkomstuppgift så har jag alltid räknat på min årsinkomst och delat den på 12 månader då får man ju ut vad man tjänar/får ut i månaden, sen vet jag att varje gång inkomsten ändras så måste man ändra den igen.

Om du är osäker så är det nog bäst att ringa dom på kommunen som har hand om barnsomsorgsavgifterna.

Kom igåg att om du är sambo oavsett om det är pappan eller inte så ska hans inkomst oxå skrivas i för avgiften räknas på bådas inkomster.

Hoppas att det löser sig iaf.
 
Sv: Inkomstanmälan

Enligt våran krångelkommun ska vi lämna in varje gång det blir en förändring i inkomsten, dvs ändrar jag från SGI till lägsta nivå på föräldrapenning så ska jag anmäla det... Nu kör jag på "högsta ev inkomst" för att slippa krångla... Dvs just nu föräldrapenning på SGI nivå halvtid och lön halvtid och sen karlns lön halvtid.
 
Sv: Inkomstanmälan

Det jag inte förstår är varför min pojkväns inkomst ska räknas med. Han är ju inte far till mitt barn så varför ska han vara med. Det har jag aldrig fattat.

Mvh
 
Sv: Inkomstanmälan

För att det är hushållets sammanlagda inkomst som räknas. Om ni då bor ihop så ska bådas inkomst räknas.
 
Sv: Inkomstanmälan

Jag tipsar om att du ringer dom som har hand om barnomsorgsavgiferna. Jag ringer min ansvarige titt som tätt eftersom min inkomst varieras varje månad men det brukar vi ordna upp ändå.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Senast: Manji
·
Småbarn Vi håller på att utveckla gården med bland annat nötdjur. Vi kör det på f-skatt och har andra jobb vid sidan av. Vi har en 3åring och...
Svar
17
· Visningar
2 560
Senast: Emtherlia
·
Övr. Barn Så konstigt! Här i Finland MÅSTE pedagoger först kontakta vårdnadshavarna kring oron innnan anmälan görs. Om det gäller brott är det...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 114
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 540
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp