Inget sovande i natt!

Pooh

Trådstartare
Ena stoet har nu fått vaxproppar och la sig inte i boxen och vilade som hon alltid gör när hon blivit intagen från hagen.
Så i natt får man väl hålla sig vaken och titta på den lilla monitorn(TV-övervakning) i sovrummet så man har koll när/om det fölas.
För något år sedan så lurades hon så jag vakade i två veckor, då var man rätt mör. Kommer ihåg en natt jag vaknade och tittade på monitorn och såg en fet späckhuggare och benet av en brandman i boxen, men inget sto. Är man trött då? :D Inte tyckte jag att det var konstigt då med valar i boxen heller... :o

Spännande värre, tummarna hålls!!!

Jadu, nog ser man många lustiga syner på monitorn ibland :D

Nähä, ingen fölunge blev det inatt.
Fast jag såg ingen från Brandsta Citysläckers heller och det var ju skönt! Bara stoet som faktiskt är valformad! :D

Åh vad spännande! Hoppas hon fölar snart! Jag vet hur det är att vaka i två veckor...har ju själv gjort det precis. ;)

Tror nog det blir inatt! Sitter nu på jobbet, inte alls kul när man har dräktigt sto hemma. Jag har engagerat grannen (en äldre dam som har koll från sitt köksfönster). Hon har order att ringa om något verkar vara på gång. :)

Vad sjönt att det finns folk som kan hjälpa till med kollen.
Hoppas på att det blir inatt då istället, och inga hoppande brandmän inatt heller.

Här blev det inte heller något sovande inatt, en liten tjej kom till världen kl.4 i morse. Pigg & kry & ser sååå fin ut! Allt gått mycket bra & komplikationsfritt.
6 dagar över tiden men den som väntar på något gott...
:banana: :) :) :) :banana:

Grattis, vad roligt! Hoppas jag kan skriva något liknande i morgonbitti! :) *gäsp*
Min var uträknad till den 2 så det kanske är 6 dar över tiden som gäller i år! ;)

Ser fram emot att läsa om resultaret imorgon!
:d
Själv ska jag sova som en stock inatt & några veckor framöver tills det är dags för nästa!
Lycka till nu!

Hoppas du inte behöver vaka ihjäl dig. Jag tror på inatt!
Min fölade natten till idag. Skönt att vakandet är över för min del... började bli rätt trött. Frågan är vad jag gör uppe nu när klockan närmar sig midnatt :crazy:.

En späckhuggare och en brandsta city släckersmedlem...
HA HA jag dööör!!! :D

Själv fick jag på mig kläderna jäkligt fort inatt en timme innan fölning. Mitt sto gick ur bild och kliade rumpan så hårt mot boxdörren att den gick upp. Därefter hör jag kloppret av hovar i stallgången. Har nog aldrig varit så snabbt i stallet och fångat upp en häst på rymmen. Tacka vet jag övervakningskamera!!! :bow:

Håller tummarna för dig och ditt sto!

Jaaaa!!!I natt blev det! Strax efter 12, alltså 6 dar över tiden, det skulle det väl vara i år! ;)
Ett långbent hingstföl med STOOOR stjärn och tre vita ben. Helt okomplicerat och snabbt gick det och det var den snabbaste fölunge jag fått nångång. Namn: Nitro Pooh, tror jag...är lite sugen på Nils PoohPe som jag fick på förslag av en här på buke. :D Fast tar jag det så har ia lagt in sitt veto, hon vill inte tävla en häst med det namnet :confused: :o

Grattis!!

Men nej ska den hoppas av mig ska den INTE heta Nils PoohPe, Nitro Pooh är helt klart godkänt, men mitt förslag, Noble Pooh är väl inte heller fel, fast de kommer ju fler föl som kan få de namnet istället!

Jag hade tänkt Noble Pooh, men han far ju runt som om han har kvicksilver i kroppen!
Yngste sonen tycker Nasty Pooh, och den som Winnie ska ploppa ut ska heta på W, så där tycker han Wicked Pooh.
Kul årgång; Nasty och Wicked, låter farligt... :D

Grattis till nya bebisen! Håller helt klart på Nasty Pooh som namn!!

Grattis, grattis! Får se om jag lyckas vänta ända tills i em innan jag får se det lilla underverket... :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka