Inget krav på skor längre???

T

Toffel

Förlåt, känner mej lite dum som inte hållt mej uppdaterad men då jag än så länge inte har någon häst som är tävlingsbar (unghäst som är under träning) så är jag inte så insatt i ändringar av reglerna just nu. Men läste i tråden nedan att det inte längre ska vara krav på skor på tävling. Stämmer detta? I sverige förmodar jag :smirk:

Sedan undrar jag om det är lika tillåtet att ha boots isf? Tycker dessa är ett utmärkt altenativ. Har Easy boot Epics och dom sitter kvar i alla lägen och skaver inte. Vintertid är dom broddbara så halka är inga bekymmer. Jag förespråkar barfota och har inga skodda hästar. Använder boots när det behövs.. Detta är mitt sätt och min filosofi så att säga, inget ont om dom som skor, vill inte starta en diskussion för/emot utan veta hur allt ligger till med reglerna (ska köpa reglementet när det närmar sej start för min del, vill inte köpa redan ifall något hunnit ändra sej tills dess).

Alltså ska det ske en ändring vad gäller skor eller har det redan ändrats och är boots ett alternativ enligt reglerna?

Sv: Inget krav på skor längre???

Från årskiftet får man rida barfota, eller med barfotaboots.

Sv: Inget krav på skor längre???

Okej, tack!

Hoppas nu bara att folk tar sitt ansvar och varken tränar eller tävlar på en häst som inte är redo för det barfota. Ska regeln finnas kvar dessutom så måste man ju veta om hästen klarar av det och således ställer det ju höga krav på ryttaren. Men lika väl som uteslutning pga hälta så kan man ju utesluta pga hovsmärta eller vad man nu ska kalla det. Och det finns ju folk överallt och funktionärer osv så det borde inte finnas dom som "kommer undan" med en dålig häst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka