Ingen mjök?

A

alexandra2

Mitt sto var beräknad till 9/6 och har än ingen förändring alls i juvret. Alla dräkiga ston jag haft tidigare har börjat växa i alla fall 2-3 veckor innan det är dags. Men de kan ju trots allt gå över ett par veckor, men mitt sto visar en rad andra tecken på att det börjar bli dags. Tillexempel har hon under slutet av dräktigheten varit jättetrött, legat mycket i hagen och inte sprungit med de andra så ofta. Men nu tycks hon ha hur mycket energi som hellst, dessutom har magen "fallit ned", hon har burit fölungen högt hela tiden men nu hänger allt, likväl tycks hon ha slappnat i banden. Så jag undrar vad ni har för erfarenheter av detta? Bör jag oroa mig att det inte kommer igång med mjölken? Förra fölet hon fick (hos annan ägare) fick hon juverinflamation så dom fick flaskföda ungen i början, men det gick bra senare. Så jag undrar om detta kan ha något att göra med det hela?

alla råd mottages tacksamt
/Alexandra
 
Sv: Ingen mjök?

Hejsan! Vågar ej uttala mej om juverinflammationen, men kan berätta att mitt sto inte hade juver förrän fölning. Hon visade inte mkt tecken på att fölningen var i antågande, varit riktigt slapp i banden några veckor, stoooor mage som "trillade ner" ett par veckor innan fölning och ingen mjölk. Enda tecknet jag lade märke till under e.m. var en hinna på juvret av genomsynlig "mjölk" som satt som klister typ. Samma kväll fölade hon. Pyttelitet juver, under första dygnet efter fölningen växte juvret till men det blev aldrig stort.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 545
Senast: super
·
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 017
Senast: vanimelde
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 179
Senast: skuggi
·
E
Övr. Djur Min fem år gamla kanin blev natten till söndagen väldigt sjuk. Jag hade uppmärksammat att han ätit väldigt lite utav sina pellets...
Svar
6
· Visningar
3 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp